Geplaatst door Infor

Infor breidt retail business in Europa uit

Barneveld, 28 juni 2016Infor, een leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, heeft zijn retail business in Europa uitgebreid. Sinds CloudSuite Retail eind 2015 werd aangekondigd, heeft het bedrijf in Europa al meer dan 1500 retail- en modeklanten aan zich gebonden, waaronder Christian Louboutin, Carrefour en Schiesser. Om de groei verder te stimuleren, klanten te helpen hun operations te verbeteren en het reactievermogen van klanten ten aanzien van veranderingen te verhogen, is een team met experts samengebracht. Jason Berry is als Vice President van Infor Retail aangesteld en zal rapporteren aan Corey Tellefon, SVP en general manager van Infor Retail.

“Infor blijft investeren in de retailsector; niet alleen via organische en geacquireerde R&D, maar ook door het bieden van een baken om het beste talent op de markt aan te kunnen trekken. Door ons retailteam in Europa uit te breiden, zijn we beter in staat om echt verandering te realiseren,” aldus Corey Tellefon, senior vice president en general manager Infor Retail.

Met meer dan 15 jaar management-, sales- en consultancy-ervaring is Berry een veteraan in de zakelijke softwaremarkt. In zijn nieuwe rol gaat hij toonaangevende retailers helpen om zakelijke voordelen in heel Europa te identificeren, kwantificeren en realiseren. Voor zijn komst naar Infor was hij verantwoordelijk voor business development en accountmanagement binnen Oracle’s Retail Global Business Unit en was hij consultant bij CACI Ltd.

“Het momentum dat Infor binnen de retailsector ervaart, is groot. Door de combinatie van een slim team en moderne technologie sta ik de popelen om Europese retailers te laten zien hoe technologie hun business kan veranderen,” aldus Jason Berry, vice president, Infor Retail, EMEA. “Het is geen verrassing dat de retailmarkt een makeover nodig heeft om gelijke tred te houden met veranderingen. Infor kan de kennis en de tools leveren om deze organisaties naar het volgende succesniveau te brengen.”

Infor kondigde ook aan dat de overname van Predictix is voltooid. De Predictix-applicaties gebruiken nieuwe generatie datawetenschappen en big data-analyses om de meest complexe en uitdagende problemen van retailers op te lossen. Deze software wordt bij de ontwikkeling van Infor CloudSuite Retail gebruikt. Deze holistische, cloud-gebaseerde retail management-oplossing ondersteunt op wereldwijde schaal alle formaten en soorten van de detailhandel, inclusief online, fysieke winkels, social, mobiel, mode en supermarkten.

Voor meer informatie, zie http://www.infor.com/industries/retail/.

Over Infor
Infor bouwt mooie zakelijke applicaties met de nieuwste functionaliteiten, die voor bepaalde branches als een cloud-dienst worden aangeboden. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en heeft klanten in meer dan 200 landen. Voor diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, de productie- en mode-industrie, groothandel, hospitality, retail en de publieke sector, automatiseert Infor kritische processen. In de software van Infor is branchespecifieke kennis ingebouwd, wat de noodzaak van dure maatwerkaanpassingen overbodig maakt. Het hoofdkantoor van Infor staat in New York City. Dit is ook de thuisbasis van Infor’s interne ontwerpbureau Hook & Loop, een van de grootste creatieve bureaus in Manhattan. Zij richten zich op een gebruikerservaring die plezierig en boeiend is. Infor zet zijn applicaties voornamelijk in op de Amazon Web Services cloud en opensourceplatformen. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.

Infor klanten zijn onder andere:

• 18 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 8 van de top 10 hightechbedrijven