Geplaatst door Drillster B.V.

Informals investeren in groei Drillster

Na een succesvolle eerste fase onder regie van de oprichters, is door een groep informal investors een investering gedaan in het online leer en toetsplatform Drillster. Met deze investering zal de verdere groei van Drillster gefaciliteerd worden. De groep heeft een minderheidsbelang genomen. Drillster ontwikkelt een online leer- en toets programma dat door bedrijven en onderwijsinstellingen worden gebruikt voor het slim en efficiënt ontwikkelen, vasthouden en testen van kennis.

Sinds de oprichting is er gewerkt aan de ontwikkeling van het adaptieve Drillster algoritme. Dit algoritme zorgt ervoor dat gebruikers van Drillster sneller leren en de lesstof langer onthouden. Bovendien zorgt het ervoor dat indien kennis wegzakt, er een e-mail of SMS aan de gebruiker wordt gestuurd, zodat deze zijn kennis weer kan bijwerken. Dit maakt Drillster vooral geschikt voor kennisintensieve trainingen en opleidingen, maar ook voor bijvoorbeeld compliance training waar organisaties aan de autoriteiten moeten aantonen wat het permanente kennisniveau van medewerkers of studenten is. Na een uitgebreide testfase is Drillster inmiddels begonnen met het commercieel op de markt brengen van deze online dienst.

ABN AMRO Informal Investment Services begeleidde Drillster bij deze investeringsronde. Drillster is onder de aandacht gebracht van informele investeerders door individuele gesprekken en door presentaties op een aantal regionale bijeenkomsten. Het kapitaal dat in deze investeringsronde is opgehaald wordt gebruikt om te investeren in personeel en de verdere technische ontwikkeling van het online platform. Drillster wordt gebruikt door bedrijven, educatieve uitgevers en onderwijsinstellingen en is ook toegankelijk voor individuele gebruikers. Onder de relaties van Drillster bevinden zich onder andere diverse financiële instellingen, training bureaus, energiemaatschappijen en overheidsinstanties.

Voor meer informatie:
Marco van Sterkenburg
General Manager en co-Founder
marco.vansterkenburg@drillster.com
Tel.: 06 – 52 62 87 12

Over Drillster:
Drillster is een innovatief e-learning bedrijf dat een online service aanbiedt die haar gebruikers op slimme en efficiënte manier kennis laat ontwikkelen, vasthouden en testen. Onderzoek heeft aangetoond dat 90% van het lesmateriaal binnen een week weer vergeten wordt, indien er niets met het materiaal wordt gedaan. Drillster verandert dit; het adaptieve algoritme stelt gebruikers in staat om meer te leren in minder tijd en om het geleerde langer te onthouden. Drillster zorgt ook dat kennis in de tijd gezien bijgehouden wordt en dus niet wegzakt. Dit resulteert in duurzame kennis voor elk type training, cursus of opleiding.

Drillster is een content onafhankelijk leer- en testplatform dat op elke PC, laptop, mobiele telefoon of Internet tablet gebruikt kan worden. Drillster wordt door zowel bedrijven, educatieve uitgevers als onderwijsinstellingen gebruikt en ondersteunt tevens een open community voor individuele gebruikers. Drillster is in 2008 opgericht door Thomas Goossens en Marco van Sterkenburg en is gevestigd in Vleuten. Voor meer informatie: zie www.drillster.com.