Infor’s omzet uit licenties groeit met dubbele cijfers in eerste kwartaal

Barneveld, 16 september 2014 – Infor, een leverancier van bedrijfssoftware, kondigde 12 september tijdens zijn driemaandelijkse Lender Update aan dat in het eerste kwartaal van boekjaar 2015 de inkomsten uit licenties en abonnementen met 22 procent zijn toegenomen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dit is op basis van actuele valutakoersen en constante valuta1. De Non-GAAP Q1 inkomsten uit licenties en abonnementen2 namen met 21 procent toe op basis van actuele valutakoers en 20 procent in contante valuta. Dit is een gevolg van de sterke licentieverkoop en continue vraag naar software as a service (SaaS). Vooral de Infor 10x product releases, waaronder Infor CloudSuiteTM dat afgelopen maart is aangekondigd, zorgden voor veel dynamiek.

Het aantal SaaS-abonnementslicenties is meer dan verdubbeld ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het eerste kwartaal van boekjaar 2015 was ook het eerste volledige kwartaal waarin Infor CloudSuite, de eerste groep branchespecifieke applicatiesuites beschikbaar op Amazon Web Services’ (AWS) cloud, werd verkocht. Sinds de aankondiging in maart, introduceerde Infor al CloudSuites voor Automotive, Aerospace & Defense, Hospitality, en Industrial Manufacturing. Er zijn meer dan 25 miljoen mensen die Infor’s cloud-applicaties gebruiken.

Deze week tijdens het Inforum, de jaarlijkse gebruikersconferentie met meer dan 7.000 geregistreerde deelnemers, zal Infor CloudSuite Healthcare worden geïntroduceerd. De gezondheidszorg is een belangrijke markt voor Infor. Haar producten automatiseren circa 90 procent van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsnetwerken. Daarnaast wordt onder andere Infor CloudSuite Business geïntroduceerd, een business management oplossing voor middelgrote ondernemingen.

“De laatste drie en een half jaar kenmerken de wederopleving van Infor. Onze producten hebben zich snel geëvolueerd. We hebben meer dan een miljard dollar geïnvesteerd om mooie branchespecifieke softwareoplossingen op een modern platform te bieden,” aldus Charles Phillips, CEO van Infor. “De sterke resultaten van ons eerste kwartaal zijn slechts het begin. De komende 12 maanden zal Infor een sprong maken met onze nieuwe oplossing, Infor Xi.”

De verticale aanpak van Infor en de branchespecifieke software die kostbaar maatwerk aanzienlijk vermindert vanwege rijke ingebouwde functionaliteiten, draagt bij aan de groei. In dit kwartaal werd groei met dubbele cijfers gerealiseerd in tal van belangrijke business units, waaronder de publieke sector, de gezondheidszorg, Human Capital Management, CRM en financieel management.

Volg Infor:

Over Infor
Infor verandert de manier waarop informatie wordt gepubliceerd en gebruikt binnen een bedrijf en helpt meer dan 73.000 klanten in 200 landen hun operations en aanpassingsvermogen te verbeteren en hun groei te stimuleren. Infor biedt branchespecifieke applicaties en suites die ontworpen zijn voor het realiseren van snelheid, met een innovatief ontwerp die eenvoudig, transparant en elegant is en een rijke gebruikerservaring bieden. De flexibele implementatieopties geven klanten de keuze om hun activiteiten in de cloud, on-premise of allebei in te zetten. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.