Industry Wire

Inschrijving voor de Thuiswinkel Awards 2014 is geopend

Wie wordt de opvolger van Coolblue als Beste Webwinkel van Nederland? Wie is in 2014 de publieksfavoriet? En wie is volgens de de deskundige vakjury de beste in zijn vakgebied? Op 6 maart en 27 maart 2014 weten we het, want dan worden weer de felbegeerde Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt. De inschrijving voor de Nationale Thuiswinkel Awards 2014 is vanaf nu geopend voor alle webwinkels van Nederland!

Thuisbezorgd.nl: “deelnemen om te leren en te winnen”
Dionne van der Woord van thuisbezorgd.nl (winnaar Beste Mobiele Webwinkel 2013 en Cross Border E-commerce Award 2013) noemt drie redenen waarom thuisbezorgd.nl deelneemt aan de Thuiswinkel Awards: “De eerste reden is dat wij benieuwd zijn naar hoe klanten ons beoordelen. Ten tweede geloven wij in het concept van onze website en vergelijken onze resultaten graag met andere websites. Ten derde willen wij graag winnen en aan de rest van Nederland laten zien dat ook klanten onze website waarderen”.

Hardloopaanbiedingen.nl: “20% meer bezoekers in de webwinkel”
Hardloopaanbiedingen.nl won afgelopen jaar de Publieksprijzen in de categorie Sport. Kim Smit, Marketing & Communicatie Hardloopaanbiedingen.nl: “Het winnen van de Thuiswinkel Awards Publieksprijs ‘Beste Webwinkel Sport’ heeft ons veel opgeleverd, namelijk de bevestiging van de consument dat we goed bezig zijn! Door via diverse mediakanalen, zoals Facebook en Twitter te uiten dat wij de Publieksprijs hebben gewonnen zagen wij een toename van 20% van het aantal bezoekers in onze webwinkel. Hardloopaanbiedingen.nl stond opeens op de kaart!”

Publieksprijzen XS en XL
Webwinkels kunnen meedingen naar verschillende Publieksprijzen. De consument bepaalt wie de winnaars worden van de Publieksprijzen! U kunt deelnemen aan de Publieksprijzen XS bij een jaaromzet tot 5 miljoen euro. De deelnemers aan de Publieksprijzen XS kunnen consumenten oproepen om hun webwinkel te beoordelen. In 2014 zijn er minimaal 75 beoordelingen nodig om in aanmerking te komen voor de Publieksprijzen XS. De Publieksprijzen XL zijn er voor webwinkels die meer dan 5 miljoen euro omzetten per jaar. Alle XL webwinkels worden beoordeeld aan de hand van een online kopers panel van GfK. De publieksprijzen XS en XL worden uitgereikt in uiteenlopende categorieën.

Vertrouwde vakprijzen Thuiswinkel Awards 2014
Ook in 2014 zijn er weer de bekende vakprijzen, zoals voor de nieuwkomers ‘de Beste Startende Webwinkel’. Met de grote groei van m-commerce, is de Award voor ‘de Beste Mobiele Webwinkel’ dé waardering voor innovatieve mobiele toepassingen. Er is een Cross Border E-commerce Award voor webwinkels die de stap over de grens gezet hebben en in meerdere landen actief zijn.

Verder zijn er ook in 2014 weer deelvakprijzen die aandacht geven aan de individuele stappen in het koopproces:

  1. Copernica Online Marketing Award
  2. Osudio Product Experience Award
  3. PaySquare Easy Buying Award
  4. PostNL Dynamic Delivery Award
  5. ContactCare Customer Centricity Award


Beste webwinkel van Nederland

Webshops kunnen meedingen naar één of meerdere van deze vijf deelvakprijzen, die een bekroning zijn op de afzonderlijke stappen uit het koopproces. Scoort de webshop naar eigen inzicht excellent op alle elementen, dan kan de webwinkel zich inschrijven voor alle vakprijzen. Degene met de beste score op alle vijf elementen, gaat op voor de felbegeerde titel ’Beste Webwinkel van Nederland’. Durft u de uitdaging aan?

Kijk voor alle informatie over inschrijven, procedures, voorgaande winnaars en
de uitreikingen voor 2014 op www.thuiswinkelawards.nl
.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht