Geplaatst door Innovience International BV

Instituut Blankestijn primeur met inpandig POF netwerk

De eerste en oudste particuliere school in Nederland is nu ook de meest innovatieve. Instituut Blankestijn heeft namelijk de primeur als het gaat om een betrouwbare, snelle inpandige infrastructuur op basis van POF (Plastic Optical Fiber). Innovience International BV is de leverancier.

Rector Frans van Heijningen: “In het verleden hadden onze leerlingen en docenten altijd problemen met de Wifi-verbinding. Met dit unieke netwerk zijn we nu verzekerd van een betrouwbare en duurzame infrastructuur, die een groei van het internetgebruik als gevolg van onze digitale ondersteuning bij de lessen ook in de toekomst garandeert”.

“Instituut Blankestijn wilde verder twee fysiek gescheiden Wifi netwerken, één voor de leerlingen en één voor de docenten. Met de OptoXSTM infrastructuur van Innovience is dit nu gerealiseerd. Per lesruimte is 1 Gbps punt actief. Door de hoge bandbreedte en de Wifi-aansluiting dicht bij de gebruikers te brengen, is de verbinding dan ook snel en betrouwbaar. Hierdoor kunnen meerdere leerlingen en leraren tegelijkertijd zonder interferenties van internet gebruik maken”, aldus Luuk Pals, CEO van Innovience International BV.

Een mooie bijkomstigheid is dat de installatie van het POF-netwerk , ook in een bestaand, monumentaal grachtenpand als dat van het Instituut, zeer eenvoudig was. Door het gebruik van de dunne POF-draad en de losse OptoXSTM Wifi modules behoefde er bovendien niet geboord of gefreesd te worden in de eeuwenoude, dikke muren. De installatie werd verzorgd in samenwerking met Modus Installatietechniek BV uit Blaricum.

Met de innovatieve, inpandige oplossing biedt Instituut Blankestijn nu en in de toekomst volledig digitaal ondersteund toponderwijs aan. De leerlingen zijn hiermee verzekerd van een nog betere aansluiting op hun vervolgstudies en de arbeidsmarkt.