Internationale YouTube-ster tekent bij Nederlandse Fanfiber

Het in Nederland gevestigde Fanfiber heeft één van ’s-werelds snelst groeiende en meest invloedrijke YouTuber’s aan boord weten te krijgen: JackSepticEye.

Fanfiber levert een unieke, volledig internationale en op social commerce gebaseerde merchandise-oplossing voor Jack’s fans. Het Fanfiber-platform biedt Jack de mogelijkheid wereldwijd méér en eenvoudiger merchandise te verkopen, en de band met zijn fans te versterken.

JackSepticEye’s videokanaal staat op de 5e plaats van snelst groeiende YouTube-kanalen in de wereld. De uit Ierland afkomstige Jack wordt gezien als één van de nieuwe bekendheden voor en van de nieuwe generatie. Met zijn talent, energie en charisma heeft hij in een zeer korte periode ruim 4 miljoen abonnees met in totaal meer dan 1,5 miljard weergaven weten te bereiken. Fanfiber gaat samen met Jack wereldwijd hoogwaardige, gepersonaliseerde merchandiseproducten aanbieden aan zijn fans (die Jack zelf altijd ‘bosses’ noemt). Het Platform van Fanfiber is volledig gelokaliseerd, en voor de fan in de eigen taal en met de lokale betaalmethodiek beschikbaar.

“Ik vind het fantastisch om met het Fanfiber-team aan de slag te gaan. De oplossing van Fanfiber biedt mij eindelijk de mogelijkheid mijn eigen merchandise te ontwerpen. Fanfiber ondersteunt daarnaast alle talen en valuta, waardoor ik mijn grotendeels internationale fans waar ook ter wereld een persoonlijke omgeving en unieke producten kan bieden”, aldus Jack.

Sven Jansen (19), één van de eigenaren van Fanfiber en onder meer verantwoordelijk voor de YouTube-artiesten : “Het is geweldig om met een man als JackSepticEye te werken. Jack is nu al een legende, en wij hebben de unieke kans samen met hem de loyaliteit met zijn fans verder op te bouwen en te stimuleren”. Jansen voegt toe: “In de eerste maand dat we live zijn gegaan heeft Jack ten opzichte van zijn vorige webshop met Fanfiber al vijf keer meer merchandise-omzet gerealiseerd”.

Over Fanfiber

Fanfiber, opgericht in 2014, is onderdeel van de in Nederland gevestigde Fiber Media Holding. Fanfiber biedt een wereldwijde Fan Commerce oplossing aan artiesten, atleten, social media influencers, DJ’s etc. Het snelgroeiende Fanfiber bedient via haar bekendheden wereldwijd inmiddels ruim 20 miljoen fans.