Geplaatst door Webniq

Van internet marketeers tot webshop eigenaren

Zaandam. Tim Meijer (32) en Sander Boers (25) zijn twee geboren online marketeers met elk hun eigen skills. Inmiddels hebben deze 2 heren een webshop netwerk van 6 webshops in binnen en buitenland waarbij ze zich richten op de kwaliteit, directe service en maatwerk voor de klant. Hoe hebben deze jongens dit gedaan?

Tim heeft in het verleden bij een groot online marketing bureau gewerkt waar hij veel ervaring heeft kunnen opdoen. Daarnaast is hij in de afgelopen 10 jaar betrokken geweest bij de lancering & optimalisatie van diverse succesvolle eigen webshops met de focus op het verkopen van in huis ontwikkelde producten.

Tim is in 2011 de webshop Led-gigant.nl opgestart waarbij hij zich vooral wilde focussen op de verkoop van LED verlichting, LED strip profielen en LED Kerstverlichting. Vandaag de dag worden LED strips & LED strip profielen steeds meer toegepast in woonhuizen, kantoorruimtes en horecagelegenheden. Ook LED kerstverlichting is enorm populair in Nederland.

In 2013 ontmoette Tim via een bevriende ondernemer, zijn huidige partner Sander.

Tim: “Ik was opzoek naar iemand met de skills en energie om mijn webshop naar een hoger niveau te brengen. Ik vond in Sander de juiste partner.

Sander is een zeer gedreven ondernemer met kennis van zaken. Hij is betrokken geweest bij de ontwikkeling van vele websites en webshops.
In 2014 zijn hebben Sander en Tim hun krachten succesvol weten te bundelen en zij zijn officieel gaan samenwerken.

Het kerstgevoel

Doordat kerstverlichting een zeer interessante markt is en er via Led-gigant.nl al kerstverlichting wordt aangeboden, is het duo op het idee gekomen hier een aparte webshop voor te starten. Kerstxl.nl is de 2e webshop van de beide heren, waarbij zij zich focussen op de verkoop van LED kerstverlichting aan particulieren en bedrijven.

De 1e verkooporder voor KerstXL.nl was tijdens de vakantieperiode op een warme zomerdag met een temperatuur van maar liefst 34 graden. De heren werden gebeld door een mevrouw die een vraag had over haar bestelling. Sander “We dachten eerst dat we in de maling werden genomen door vrienden. Want ja, wie bestelt er in juli nu kerstverlichting?”.

Tim en Sander zijn de kerst webshop verder gaan optimaliseren en het assortiment verder gaan uitbreiden. Hierdoor zij in zeer korte tijd honderden klanten in binnen en buitenland voorzien van LED kerstverlichting. Sander: “We hebben inmiddels diverse grote zakelijke klanten voorzien, maar ook heel veel particulieren hebben hun weg naar de webshop gevonden. De dagen na sinterklaas zijn enorm druk met ruim 700 bestellingen. Zij hebben veel mankracht moeten inzetten om alle orders op tijd bij de klanten te kunnen bezorgen.

De kracht

Waarom zijn jullie zo snel groot kunnen worden op iets wat een jaar terug heel klein was?

Tim: “We bieden de klant heel veel extra service waaronder een gedegen advies, uitgebreide en unieke producten tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Onze klanten zoeken een oplossing, wij staan hierbij altijd voor hen klaar. Het voordeel van Kerstxl.nl is dat alle kerstverlichting voorzien is van 5 jaar garantie. Daarnaast is de kerstverlichting eenvoudig verder uit te breiden door het unieke koppelsysteem. Kerstverlichting afhalen is bij de heren ook geen enkel probleem.

Inmiddels.

Inmiddels zijn Tim en Sander druk bezig in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Sander: “ We zijn hard bezig om al onze webshops uit te breiden naar andere Europese landen. Echter zal één ding altijd voor op staan bij ons en dat is de klanttevredenheid. Wanneer de klant blij is, zijn wij dat ook”
Inmiddels hebben Tim en Sander ook de webshop Zonwerendefolie.com gelanceerd. Hierbij verkopen de heren zonwerende folie tegen een zeer scherpe prijs. Tijdens het warme weer is het zeer druk. Tim: ”We bieden kwaliteit zonwerende folie tegen een lage prijs aan. Tevens hebben we een uitgebreid assortiment raamfolies waardoor wij een brede doelgroep kunnen voorzien van kerstverlichting. Veel mensen bellen ook voor advies, dit vinden wij erg leuk en de klanten zijn er heel blij mee”. Alle orders worden ook nog eens altijd de volgende dag gratis geleverd.

Toekomst

Inmiddels telt het bedrijf achter de webshops Samti 8 medewerkers die er voor zorgen dat alles goed geregeld wordt en alle bestellingen op tijd bij de klant zijn.
Tim en Sander zijn druk bezig om de webshops uit te breiden naar andere landen. In Nederland en België is het doel meer marktaandeel te verkrijgen. Tim:” We zijn inmiddels met Kerstxl.nl al uitgeroepen tot de top 3 webwinkels in de categorie Kerstverlichting”. We willen nog meer mensen kennis laten maken met onze producten en de persoonlijke service.