Geplaatst door Internet marketing Nederland

Internet Marketing Nederland helpt MKB’ers en ZZP’ers online de bomen door het bos te zien.

Eindhoven, 13 september 2012 – Door gebrek aan een overzicht en inzicht lijkt het voor veel Nederlandse MKB’ers en ZZP’ers praktisch onmogelijk om online op te boksen tegen hun (grotere) concurrenten en branchegenoten; dit is de conclusie die Ir. Stefan Rooyackers, CEO van Internet Marketing Nederland, trok op basis van een veelvoud aan cursussen en trainingen die hij en zijn collega’s sinds december 2011 aan meer dan 4000 cursisten door heel Nederland hebben gegeven.

Op 1 september 2012 lanceerde het bedrijf daarom de Internet Marketing Nederland Academy. Het doel: MKB’ers en ZZP’ers voorzien van een online Internet Marketing-kennisplatform waarop zij relevante, actuele informatie kunnen vinden en delen.

De Internet-branche is constant in beweging: van applicaties als Angry Birds en Instagram en websites als Facebook en Google+ die in alsmaar hoger tempo lijken te komen en gaan, tot drastische verschuivingen op hardware-gebied (in de vorm van bijvoorbeeld het toenemende gebruik van tablets en smartphones): het Internet beweegt zich klaarblijkelijk in toenemend tempo voort. Voor veel ondernemers werkt de combinatie van dit hoge ontwikkelingstempo en de enorme verscheidenheid aan kanalen waaruit zij hun Internet-kennis kunnen putten afschrikkend en verlammend. Zij komen er vaak al snel achter dat een enkele cursus, DVD of boek niet genoeg is om op de hoogte te blijven van de belangrijkste ontwikkelingen, laat staan online de strijd aan te kunnen gaan met hun (grotere) concurrenten en branchegenoten.
Ook Stefan Rooyackers, CEO van Internet Marketing Nederland, kwam tot deze conclusie. Na sinds december 2011 aan meer dan 4000 MKB’ers en ZZP’ers diverse Internet Marketing-cursussen en trainingen te hebben aangeboden concludeerde hij dat deze producten (alsook de door Internet Marketing aangeboden DVD’s en e-books) niet aansloten bij de voornaamste wens van een groot deel van haar doelgroep: een betrouwbare, betaalbare bron van relevante, doelgerichte, actuele Internet Marketing-kennis.
Om in deze behoefte te kunnen voorzien heeft Internet Marketing Nederland op 1 september 2012 de Internet Marketing Nederland Academy gelanceerd: een online kennisplatform waarop het bedrijf maandelijks in de vorm van Nederlandstalige video-cursussen en e-books de belangrijkste updates op Internet Marketing-gebied plaatst. Op deze wijze kunnen ZZP’ers en MKB’ers waar en wanneer het hen het beste schikt toegang krijgen tot Internet Marketing-informatie die direct toepasbaar is op de online persona van hun bedrijf of organisatie.
Het doel van Rooyackers: de Internet Marketing Nederland Academy uit te laten groeien tot een platform waarop ZZP’ers en MKB’ers tips, suggesties en vragen met betrekking tot Internet Marketing met elkaar kunnen delen; informatie die vervolgens door Internet Marketing Nederland aangewend worden om het cursusmateriaal uit te breiden. Op deze wijze hoopt Rooyackers met de Internet Marketing Nederland Academy een actuele online bron van inspiratie, inzicht en kennis op Internet Marketing-gebied te kunnen creëeren die ZZP’ers en MKB’ers helpt direct in te spelen op de laatste Internet Marketing trends.