ION-IP AVR Assessment: wat gebeurt er nu echt in het bedrijfsnetwerk?

Veenendaal, 16 april 2015 Het nieuws wordt gedomineerd door berichten over, en onderzoeken naar cyber-aanvallen. Maar hoe erg is het nu echt? Is uw bedrijf veilig of niet? ION-IP lanceert een nieuwe dienst om snel en kosteloos inzicht te krijgen in wat er op het netwerk gebeurt.

Malware, kwaadaardige software, is een plaag. Gemiddeld wordt het grootbedrijf jaarlijks met maar liefst 17.000 malware-meldingen geconfronteerd. Slechts 19% hiervan blijkt ‘betrouwbaar’ te zijn en daadwerkelijk actie te vereisen. De rest is meestal vals alarm. Dat blijkt uit onderzoek van Ponemon. Maar niet alle malware wordt opgemerkt. Hoeveel malware daadwerkelijk de systemen van bedrijven weet binnen te dringen is onduidelijk. Respondenten hebben het gevoel dat hun security tools zo’n 60% van de malware-infecties missen.

Echte malware die de verdedigingslinies van een bedrijf weet te passeren, levert schade op. Het opschonen van geïnfecteerde apparaten neemt gemiddeld 229,9 uur per week in beslag. Maar ook valse malware-meldingen vormen een grote kostenpost. Bedrijven blijken jaarlijks gemiddeld 1,3 miljoen dollar uit te geven aan valse meldingen. Kortom, bedrijven dienen een drievoudige aanpak te kiezen:

1. Verkleinen van de kans dat malware onopgemerkt binnendringt
  2. Effectief elimineren van gesignaleerde, reële meldingen
  3. Efficiënt afhandelen van ‘false positives’

Die aanpak moet beginnen met het nauwgezet scannen van het netwerkverkeer om te weten wat er precies op het netwerk gebeurt. Dat kan door ION-IP een kosteloze health check te laten doen van de gezondheid van het netwerk. De Application Visibility and Enterprise Risk (AVR/ER) Assessment Service van ION-IP laat precies zien welke risico’s en gevaren het bedrijf tot dusverre heeft gemist.

De gebruiker krijgt een volledig beeld van welke gegevens op het netwerk worden benaderd via welke applicaties door welke gebruikers.

Kenmerken van de service:

• Gratis assessment Inzicht in de specifieke toepassingen die via het netwerk verlopen, goed- en kwaadaardig
  • Snelle identificatie van bedrijfs- en beveiligingsuitdagingen en hun oplossing
  • Advies over veilige inzet van Internet-, Web Services- en Web 2.0-applicaties en daarmee over het minimaliseren van risico’s en bedreigingen
  • Uitleg over betere prestaties van het netwerk dankzij een betere controle van het netwerkverkeer en analyse van gedragingen van applicaties

De Health Check geschiedt door plaatsing gedurende een week van een Next Generation Firewall. De bestaande firewall van de gebruiker blijft gewoon zijn werk doen.

De Application Visibility and Enterprise Risk (AVR/ER) Assessment Service kan worden aangevraagd op http://www.ionip.com/contact.

Over ION-IP
ION-IP optimaliseert de prestaties, de veiligheid en de inzichtelijkheid van de bedrijfskritische communicatieprocessen van haar klanten. En daarmee van hun business. Dankzij de aanpak van ION-IP heeft de klant meer inzicht waardoor onderbouwde investeringsbeslissingen, betere prestaties en veiliger informatievoorziening tot stand komen. Met de diensten, oplossingen en partnerships dekt ION-IP de complete ICT-levenscyclus af, vanaf ontwerp, via levering, bouw en gebruik tot en met complete uitbesteding (Managed Services).

Grote organisaties in de sectoren Finance, Telecom, Zorg en Overheid hebben voor ION-IP gekozen vanwege de pragmatische aanpak, de flexibiliteit en de betrokkenheid van gecertificeerde engineers.