Industry Wire

Geplaatst door Touchwonders

iPad app Blits voor bol.com behaalt binnen 24u top 3 positie AppStore

Online shoppen groeit explosief
Uit recente cijfers blijkt online shoppen in Nederland populairder dan ooit.* Veel mensen genieten van het gemak van even iets bestellen bij bol.com en het de volgende dag ontvangen. Het bespaart tijd en gedoe. Toch is online shoppen niet hetzelfde als winkelen. Lekker struinen in de boekhandel, door een bak cd’s bladeren bij Plato. Dat is anders. Tijdens winkelen ontdek je spullen waarvan je nog niet wist dat je ze wilde hebben. Je loopt er tegenaan.

Tablets worden het belangrijkste apparaat voor online shoppen
Tablet gebruik groeit explosief. Recente cijfers van onderzoeksbureau Intomart GFK laten in eigen land een stijging zien van 1 miljoen gebruikers in de tweede helft van 2011.** Bovendien blijkt uit een grootschalig internationaal onderzoek dat consumenten meer besteden in webshops via tablets dan via reguliere pc’s.*** De belangrijkste reden? Tablets gebruik je vooral op ontspannen momenten én minder taakgericht.

Ondanks deze ontwikkeling zijn webshops op dit moment nog vooral gericht op zoeken en selecteren. Niet op ontdekken en inspireren. Terwijl juist dat past bij typisch tablet gebruik.

Dat wordt opgelost met Blits voor bol.com. Blits maakt van online shoppen weer winkelen. Blits is overzichtelijk en rustig en laat je ontspannen door het assortiment bladeren. Alle aandacht gaat naar de boeken, cds, dvds en games. Met de iPad op schoot, vanuit een luie stoel, veilig en vertrouwd winkelen op bol.com. Dat is Blits.

Blits is exclusief ontworpen voor de Apple iPad en is vanaf vandaag gratis te downloaden in de App Store.http://bit.ly/KGLDeE
Voor meer informatie over Blits – app voor bol.com en de ontwikkelaar Touchwonders kijkt u op blits.touchwonders.com

Blits – Online shoppen via bol.com. Sneller, makkelijker en leuker.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN VAN BLITS VOOR BOL.COM:

Winkelen vanuit de luie stoel
Blits is helemaal ontworpen voor de iPad en laat gebruikers ontspannen en gemakkelijk bladeren door de boeken, cds, dvds en games van bol.com.

Van kaft naar achterflap
In de boekwinkel is het heerlijk om langs de tafels met uitgestalde boeken te lopen en af-en-toe een achterflap te lezen. Met Blits kan dat ook – tap op een boek of andere product en razendsnel bekijk je de digitale versie van de achterflap.

Heel eenvoudig en snel
Blits is heel eenvoudig in gebruik en supersnel. Omdat de interface al in de app zit hoeven we alleen de producten te laden. Blits is daardoor veel sneller dan de bol.com website.

Blits inspireeert met lijstjes
Blits toont bij de meeste producten relevante lijstjes. Bij een boek van Harry Mulisch kan in een keer doorgetikt worden naar alle boeken die Mulisch geschreven heeft. Bij het bekijken van de film Mission Impossible verschijnt er een lijstje met alle films van Tom Cruise. Zo ontdekken gebruikers meer!

Maak een eigen verlanglijst
Met Blits ontdekken gebruikers veel producten waarvan ze nog niet wisten dat ze ze wilden hebben. Daarom kan heel makkelijk een product in de verlanglijst gezet worden. Raak een product een paar seconden aan en het wordt aan de verlanglijst toegevoegd.

Blits en bol.com
Men koopt met Blits veilig en vertrouwd bij bol.com. Alle producten, prijzen en voorwaarden zijn gelijk aan die van bol.com. Levering en betaling vindt ook plaats via bol.com. Consumenten zijn dus verzekerd van de beste service.

Blits is een onafhankelijke app, ontwikkeld door Touchwonders, met goedkeuring van bol.com De app is niet in opdracht van, noch door bol.com ontwikkeld of gepubliceerd.

Blits is gebaseerd op de Open API van bol.com die ze in februari 2012 introduceerde. “Met de lancering van de Open Api heeft bol.com het mogelijk gemaakt voor ontwikkelaars om innovatieve oplossingen te produceren.” Zo stelt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com; “Met de Open API stellen we andere creatieven in de gelegenheid om met onze data vernieuwende, verrassende en handige applicaties te ontwikkelen, waardoor het voor de klant nog leuker, makkelijker en inspirerender wordt om bij bol.com te gaan winkelen.” Dit is precies wat Touchwonders gedaan heeft met Blits voor bol.com

BRONNEN:
* Bol.com zag zijn omzet in 2011 met 18% stijgen tot 376 miljoen Euro. (http://www.emerce.nl/nieuws/omzet-bolcom-groeit-376-miljoen-euro)
** Spectaculaire toename tablet-gebruikers
(http://www.intomartgfk.nl/imperia/md/content/intomart/digitale_trends_dec_2011.pdf)
*** Digital marketing insights (http://success.adobe.com/assets/en/downloads/whitepaper/13926_digital_marketing_insights.pdf)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht