Industry Wire

IQNOMY introduceerde gisteren tijdens Emerce eReatil 2015 The Human Switch

Het Tilburgse technologiebedrijf IQNOMY introduceerde gisteren The Human Switch op EMERCE eRetail 2015. Dit platform bouwt praktische klantprofielen op basis van online én offline gedrag. The Human Switch komt tegemoet aan de behoefte van eRetailers om zowel op internet als op de winkelvloer het contact met de klant persoonlijker te maken.

Het platform bundelt de gegevens van alle online en offline kanalen waarmee een bedrijf in contact staat met zijn (potentie?le) klanten. Alle interacties komen in e?e?n centrale omgeving bij elkaar en worden realtime omgezet in persoonlijke klantprofielen. Door deze profielen leert een bedrijf zijn klanten weer eenvoudig persoonlijk kennen. Want persoonlijk contact is in deze tijd hard nodig volgens Rob Boeyink, ceo van IQNOMY. “eRetailers zien het face-to-face-contact met de consument en klant afnemen. Contactmomenten zijn vluchtiger en zijn verspreid over allerlei verschillende kanalen en toestellen. Een bedrijf heeft daarom een versnipperd, incompleet beeld van zijn – potentiële –  klant”, aldus Boeyink. “De connecties worden hierdoor steeds minder menselijk. Deze disconnectie maakt het voor eRetailers steeds lastiger om op het juiste moment de juiste boodschap te vertellen. Door deze mismatch verliezen klanten hun interesse in het bedrijf en haken af.”

Met The Human Switch heeft de eRetailer op elk moment een actueel beeld van de fases waarin zijn (potentie?le) klanten zich bevinden en waar zij op dat moment naar op zoek zijn. Zo kan hij veel gerichter en persoonlijker met hen in contact komen. Dankzij het platform kan hij de samenstelling en inhoud van zijn kanalen in een handomdraai aanpassen aan iedere individuele interactie. Bedrijven als Center Parcs, Obelink, ZEB.be, Living Comfort en ViaDierenwinkel maken nu al gebruik van The Human Switch.

The Human Switch is gemakkelijk te activeren en kent een laagdrempelige fee-opbouw. Boeyink: “Binnen vijf minuten maak je online een account aan. Vervolgens koppel je in een paar eenvoudige stappen je webshop, waarna direct de eerste rijke klantprofielen op het dashboard binnenstromen.” Binnen het platform komen continu plugins beschikbaar om naast e-mailmarketing en social media andere kanalen eenvoudig te verbinden. Verder zijn er IQNOMY-plugins beschikbaar voor de e-commercesystemen Magento en SEOshop.

De IQNOMY-presentatie ‘Het technologie-gat tussen consumenten en retailers’ is te bekijken en downloaden via http://www.slideshare.net/iqnomy/iqnomy-emerce-e-retailpresentatie

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht