Jet-Net Webcast Live: online gastles verzorgd door het bedrijfsleven

Jet-Net, het Jongeren en Technologie Netwerk Nederland, lanceert een nieuwe formule: De Jet-Net Webcast, een online, interactieve, gastles verzorgd door het bedrijfsleven. Maandag 2 februari 2015 loggen meer dan 30 klassen van 24 Jet-Net scholen, verspreid over het hele land, in voor een online gastles van Ewald Breunesse, Manager Energie Transitie bij Shell. De webcast zal gaan over innovatie in de energiesector en de (technologische) uitdagingen die hierbij komen kijken.

Huidige maatschappelijke en technologische ontwikkelingen leiden tot steeds innovatievere vormen van leren. De Jet-Net Webcast springt hier op unieke wijze op in, door een gastles van Shell live uit te zenden voor een groot aantal havo/vwo scholen en leerlingen uit heel Nederland op deze manier een inkijkje te geven in het technologische bedrijfsleven.

Directeur Hein van der Zeeuw: “Jet-Net streeft ernaar om jaarlijks 5 van dit soort webcasts, verzorgd door verschillende bedrijven, uit te zenden. Deze formule biedt een bijzondere meerwaarde op de 1-op-1 samenwerking tussen bedrijf en school, die Jet-Net tot nu toe kenmerkt; meerdere scholen kunnen op deze manier optimaal profiteren van de kennis van verschillende bedrijven”.

Jet-Net
Jet-Net is in november 2002 opgericht door AkzoNobel, DSM, Philips, Shell en Unilever, in samenwerking met de ministeries van Onderwijs, Cultuur en Welzijn en Economische Zaken.  Binnen het Jet-Net netwerk werkt het voortgezet onderwijs samen met het bedrijfsleven aan het verrijken van de bètavakken en het creëren van een beter beeld van technische beroepen, om de leerlingen zo te inspireren voor een bètatechnische vervolgopleiding en carrière.