Joost Otterloo verlaat De Lotto

Rijswijk, dinsdag 03 juni 2014 – Joost Otterloo verlaat De Lotto. Hij heeft een functie aanvaard bij TNT Express, waar hij per 1 september tot Chief People Officer (CPO) is benoemd. De heer Otterloo heeft bijna twee jaar bij De Lotto gewerkt als algemeen directeur van het Nederlandse kansspelbedrijf.

De voorzitter van de raad van commissarissen van De Lotto, Joop Atsma, betreurt het vertrek van Joost Otterloo. “Hij heeft zich intensief en bekwaam ingezet voor een mogelijke samenwerking met de Staatsloterij en een sterk meerjarenplan voor de toekomst ontwikkeld om aanstormende concurrentie beter het hoofd te kunnen bieden in het belang van de beneficianten (de 18 goede doelen en de georganiseerde sport), die zeer afhankelijk zijn van de opbrengsten van De Lotto. Wij zijn hem daar dankbaar voor en vinden het jammer dat hij De Lotto gaat verlaten.”

Joost Otterloo zegt De Lotto op dit moment met gemengde gevoelens te verlaten. “Soms komt er iets langs in je loopbaan waar je geen nee tegen kunt zeggen. Ik heb er alle vertrouwen in dat een sterk bedrijf als De Lotto de grote uitdagingen, die nog op het pad komen, goed zal aankunnen.”

Gezien de mogelijke wijzigingen in de kansspelwetgeving en de intensieve besprekingen met de Staatsloterij en de overheid zal de raad van commissarissen van De Lotto op korte termijn op zoek gaan naar een opvolger.

De Lotto. Voor sport en maatschappij.
De Lotto werd 53 jaar geleden opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving, waarvan zo’n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, die dit bedrag op haar beurt verdeelt onder de 76 aangesloten sportbonden. Sinds de oprichting heeft De Lotto al 1,4 miljard euro afgedragen aan NOC*NSF. Het overige deel wordt aan 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn, zoals het Prins Bernard Cultuurfonds, de Hartstichting en het Oranje Fonds afgedragen. Met de producten van De Lotto kun je veel geld winnen èn wint de sport altijd. Dat is WinWin! www.delotto.nl