Geplaatst door Kaseya

Kaseya introduceert Kaseya Business Management Solution

Amsterdam, 10 februari 2016 – Kaseya® introduceert de Kaseya Business Management Solution (BMS). Deze oplossing geeft MSP’s de mogelijkheid alle onderdelen van hun business – sales, marketing, human resources, klantprojectmanagement en IT-dienstverlening – te beheren tegen een 66 procent lagere prijs dan oplossingen in de huidige markt

Bij de ontwikkeling van het tweede-generatie BMS-platform hield Kaseya de algehele ontevredenheid over de eerste-generatie Professional Services Automation-tools (PSA) van concurrenten in het achterhoofd. Doel is een betere oplossing te bieden waarmee MSP’s:

• kosten verlagen en op alle afdelingen de productiviteit verbeteren tegen één lage prijs;
  • nieuwe serviceoplossingen snel uitrollen door stroomlijning van de processen voor het op de markt brengen, verkopen, factureren, implementeren en ondersteunen ervan;
  • managers de volledige controle geven over klantprojecten met hoogwaardig projectbeheer en hoogwaardige facturatie;
  • personeelsplanning automatiseren om zo het gebruik van resources en de winstgevendheid van projecten te verbeteren en daarmee de klanttevredenheid verhogen;
  • beschikken over een open platform voor een eenvoudige integratie met de meest uiteenlopende tools, zoals monitoren en beheer op afstand, netwerk- en systeembeheer, beveiliging en cloudbeheersystemen;
  • een duidelijk all-inclusive-prijsmodel voor automatisering van alle business-onderdelen om de operationele kosten maximaal te verlagen.

Kaseya pakte ook de beperkingen in eerste-generatie PSA-oplossingen aan, die gebouwd zijn op technologie van tien tot twintig jaar oud. Kaseya:

• maakte gebruik van een cloud-gebaseerde aanpak die implementatie snel en eenvoudig maakt en op elk moment geautoriseerde toegang biedt vanaf elk met het internet verbonden device. Zo worden de kosten en moeite, die vaak met complexe legacy-PSA-implementaties gepaard gaan, verlaagd;
  • bouwde een uiterst responsive en intuïtieve webinterface voor het verlagen van trainingskosten en het verbeteren van de productiviteit van zowel intensieve als onregelmatige gebruikers. Daardoor wordt de leercurve verkort en het aantal inefficiënties als gevolg van verouderde PSA UI’s beperkt;
  • verlaagde de total cost of ownership aanzienlijk door een einde te maken aan add-on-features-prijzen, hardware, systeemsoftware en systeembeheerkosten die gemoeid zijn met de ondersteuning en het onderhoud van verouderde PSA-oplossingen.

Kaseya BMS’ all-inclusive-prijs van 25 dollar per gebruiker per maand is 66 procent lager dan die van concurrerende oplossingen. De oplossing biedt alles wat een MSP nodig heeft om zijn bedrijf te laten draaien, maar zonder alle verouderde features en technologische beperkingen van legacy PSA-systemen.

Kaseya BMS is het resultaat van een meer dan een jaar durende samenwerking tussen Kaseya en partner Vorex op het gebied van research & development (R&D). Beide bedrijven investeerden de afgelopen drie jaar meer dan 25 miljoen dollar in de totale R&D-kosten om deze oplossing op de markt te brengen.

Naast deze introductie biedt Kaseya MSP’s een upgrade van een gratis licentie voor één jaar voor alle ConnectWise-, Autotask- en Tigerpaw-klanten. Meer informatie is hier te vinden.

Doel van Kaseya is de kosten van beheertools (die geen omzet genereren) en –duur van activiteiten naar beneden te brengen. Zo komt er waardevol menselijk en kapitaal vrij om opnieuw te investeren in nieuwe omzetgenererende diensten die groei stimuleren. Het ‘Times Twenty’-initiatief van Kaseya is erop gericht MSP’s in staat te stellen dat kapitaal voor hen te laten werken. Dat initiatief houdt in: het ontwerpen en implementeren van IT-serviceoplossingen die hun investering twintig keer terugverdienen.

Het IT-beheerportfolio van Kaseya biedt MSP’s de grootste kans er munt uit te slaan, wat hen helpt een High Growth (of Tweede Generatie) MSP te worden. MSP’s verbreden met Kaseya hun dienstenportfolio met tweede-generatie MSP-diensten. Zo spelen ze in op klanteisen en laten ze hun omzet groeien met 20 procent of meer ten opzichte van de afgelopen drie jaar.

Uit de onlangs door Kaseya gehouden 2016 MSP Pricing Survey blijkt dat deze tweede-generatie MSP’s:

• in de afgelopen drie jaar meer dan 20 procent jaarlijkse groei hadden;
  • beveiligingsdiensten bieden, zoals patchen & updates (90 procent), audit & discovery (67 procent) en desktopbeveiliging (74 procent);
  • Identity en Access Management-diensten bieden, die de afgelopen drie jaar een toename met een samengestelde jaarlijkse groei van dubbele cijfers (33 procent);
  • cloud-based diensten bieden, zoals monitoren, hosten, back-up & recovery en desktop-/serverbeheer (50 procent);
  • gemiddeld meer in rekening brengen voor maandelijks serversupport en -onderhoud;
  • hostingdiensten bieden voor apparatuur die in het bezit is van de klant (85 procent);
  • clouddiensten bieden (IaaS, PaaS, SaaS) (50 procent);
  • meer omzet verwachten in 2016 (66 procent).

“Kaseya vindt dat MSP’s minder geld moeten uitgeven aan producten en activiteiten die geen omzet genereren”, zegt Fred Voccola, CEO van Kaseya. “Helaas zijn de eerste-generatie PSA-oplossingen kostbare producten, gebouwd op verouderde technologie en vol met ongebruikte features die werknemers belemmeren in hun werk. Kaseya legt de lat hoog als het gaat om het verbeteren van de productiviteit van medewerkers en de winstgevendheid van het bedrijf door Kaseya BMS te introduceren tegen een scherpe prijs.”

“Als voormalig MSP weet ik uit eerste hand welke invloed de juiste oplossingen hebben op de winstgevendheid, efficiëntie en servicekwaliteit van een bedrijf”, zegt Miguel Lopez, senior vicepresident en general manager van MSP Solutions van Kaseya. “We hebben honderden klanten gesproken over wat Kaseya BMS voor hen moest doen en precies dat hebben we geleverd. We zijn zo overtuigd van onze oplossing dat we alle Connectwise-, Autotask- en Tigerpaw-klanten gratis een eenjarige licentie van Kaseya BMS bieden.”

Handige links

Over Kaseya

Kaseya is wereldwijd dé aanbieder van IT-systeembeheer- en security-software. De oplossingen van Kaseya stellen Managed Service Providers (MSP’s) en IT-organisaties in staat hun IT-omgeving effectief en proactief te beheren en te beveiligen. Kaseya-oplossingen bieden de mogelijkheid alle IT centraal te sturen, remote en gedistribueerde omgevingen eenvoudig te beheren, en IT-beheerfuncties te automatiseren. Deze oplossingen worden als hoogstaande cloudoplossing en als lokale installatie aangeboden. De oplossingen van Kaseya stellen MSP’s en middelgrote bedrijven in staat om IT centraal en op afstand makkelijk te beheren en te automatiseren. Meer dan tienduizend klanten wereldwijd zetten de oplossingen van Kaseya in. Deze bedrijven zijn actief in uiteenlopende sectoren als retail, industrie, gezondheidszorg, onderwijs, overheid, media, technologie, de financiële sector en meer. Het niet-beursgenoteerde bedrijf heeft kantoren in meer dan twintig landen, waaronder het hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Voor meer informatie: www.kaseya.com.