Industry Wire

Kega wint Retail Week Hackathon in Londen

Kega heeft donderdag 18 september jl. de Retail Week Hackathon gewonnen. Retail Weeks’ eerste Hackathon dat onderdeel was van de Technology & Ecommerce Summit in Londen. Kega, als enige buitenlandse bedrijf aanwezig, won de Hackathon omdat zij in de ogen van de jury een link maakte van online shopgedrag in combinatie met iBeacon technologie op de winkelvloer.

De opdracht was een Ultieme Customer Experience te creëren. Kega bedacht een oplossing voor het verlaten (volgeladen) winkelmandje. De producten in het winkelmandje worden onthouden. Als je vervolgens in een winkelstraat voorbij een desbestreffende retailer loopt, word je met behulp van een loyalty app op je mobiel herinnert aan de producten in het winkelmandje. De app vertelt of het product op het voorraad is, in zijn/haar maat. Ook vice versa is er een interactie. De route in de winkel wordt bijgehouden middels iBeacons en de persoonlijke homepage wordt aangepast naar aanleiding van dit winkelbezoek, zodat de online beleving naadloos aansluit bij de offline beleving

Quotes.
John Lewis head of IT strategy and architecture and hackathon judge Julian Barnett says: “We retailers are really struggling with how to get an end to end customer experience which recognises the difference between the online and offline worlds. “We know that the benefit of an omnichannel experience increases shoppers spend by two to four times as much. And the customer really values a seamless experience online and offline. The development from Kega made me realise what might happen [in retail] quite quickly.”

Hackathon chair and head of open innovation Tesco Nick Lansley says Tesco Labs may explore Kega’s idea. He says: “We want customers to experience the future. He adds Kega’s omnichannel approach caught the judges’ eye: “The difference with Kega was that they created an experience across channels. It is a nice way of re-engaging with the customer in store. It’s really about making sure the customer is comfortable and the team is giving them what they want.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht