Kewill MOVE in de cloud uitgebreid met nieuwe functionaliteiten voor verladers

Dordrecht, 21 oktober 2014 – Kewill, marktleider in software voor supply chain execution, heeft het Kewill MOVE-platform in de cloud uitgebreid met functies voor verladers. Het multimodale transportmanagementplatform is nu voorzien van functionaliteiten voor fabrikanten in uiteenlopende industriële sectoren. Hiermee kunnen zij hun eigen transportplanning en -uitvoering beheren, het gehele transportmanagementproces automatiseren en volledig inzicht in de supply chain verkrijgen.

De Kewill MOVE-cloudoplossing voor verladers combineert alle supply chain-functies die nodig zijn voor verladers en fabrikanten, zoals multimodaal transport, douane-compliance, warehousing, integratie en end-to-end visibility van zendingen. De oplossing kan eenvoudig worden geïmplementeerd door gebruiksklare templates, waardoor de ROI hoog is en IT-overheadkosten laag blijven. Met Kewill MOVE in de cloud hebben verladers tevens toegang tot een bijna 16.000-man sterk internationaal vervoerdersnetwerk dat constant blijft groeien. Daarnaast kan er snel worden gereageerd op nieuwe mogelijkheden in de markt en de steeds veranderende klantvraag.

Recent onderzoek van Transport Intelligence en Kewill onder supply chain-professionals toont de omvang aan van taken die horen bij het beheren van transportpartners. De risico’s van slechte planning zijn een belangrijke bron van zorg bij 72 procent van de bedrijven. Het MOVE-platform in de cloud biedt verladers de mogelijkheid om te meten of de transportpartners voldoen aan de afgesproken criteria. Dit is een belangrijke functie, omdat er waar nodig verbeteringen kunnen worden aangebracht om kosten laag te houden en zendingen op tijd te leveren.

Belangrijke voordelen van de Kewill MOVE-cloudoplossing voor verladers zijn:

• Mogelijkheid om transportkosten te verminderen met vijf tot vijftien procent door het optimaliseren van routeplanning, vervoerdersselectie en consolidatie
  • Automatiseren van offertes voor zendingen en het inplannen van afspraken en statusupdates van zendingen, zodat zendingen op tijd worden geleverd en de kosten binnen het vastgestelde budget blijven
  • Versnellen van transportfactuurverwerking en betalingsgoedkeuringen voor het verbeteren van de vervoerdersrelaties en het verminderen van doorlooptijden van betalingen
  • Optimaliseren van inkomende transportprocessen door samenwerking met leveranciers

“De beschikbaarheid van Kewill MOVE in de cloud is een direct antwoord op de vraag uit de markt”, aldus Evan Puzey, chief marketing officer bij Kewill. “Middelgrote verladers zijn op zoek naar een multimodaal transportmanagementplatform dat snel is en de ROI biedt van een cloud-implementatie. De expertise die we hebben verkregen door onze jarenlange samenwerking met logistieke dienstverleners, verladers en retailers uit de hele wereld geeft ons de mogelijkheid om bewezen, vooraf gedefinieerde cloudoplossingen te bieden die tegemoet komen aan de specifieke wensen van de industrie.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Kewill via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=19

Over Kewill
Kewill is een wereldwijde leverancier van multimodale transportsoftware en biedt organisaties een geïntegreerd end-to-end platform voor het beheer van complexiteit binnen de transport, logistiek en trade compliance. Het Kewill MOVE-platform helpt organisaties kosten te verlagen, prijs- en volumeschommelingen te beheersen en meer zichtbaarheid te creëren binnen de logistieke keten. Handel, transport, opslag, compliance, beheer en integratie ­ het Kewill transportmanagementplatform biedt inzicht, agility en tools die nodig zijn voor een betere klantenservice en het stroomlijnen van wereldwijde supply chain execution voor het behalen van strategisch voordeel.

Het Kewill-platform ondersteunt supply chain execution-activiteiten voor ruim 7.500 organisaties in meer dan 100 landen. Kewill maakt deel uit van de private equity portfolio van Francisco Partners. Kijk voor meer informatie over de organisatie op www.kewill.com/nl, volg ons op Twitter @Kewill_Ltd en @Kewill_Benelux of kijk op onze Linkedin pagina voor updates over de organisatie.