Geplaatst door Telecompaper

Klanten steeds meer tevreden over mobiele aanbieders

Houten, The Netherlands, 06 December 2016 – Mobiele abonnees zijn steeds beter te spreken over hun aanbieder. Dat blijkt uit het Postpaid Mobile Insights Q3 2016-rapport van Telecompaper. De gemiddelde NPS (net promoter score) in de postpaid-markt is het afgelopen jaar gestegen van +8 naar +16.

Hoewel consumenten met een simonly-abonnement traditioneel minder enthousiast over hun provider zijn, is het verschil met abonnementen inclusief toestel in het derde kwartaal van 2016 klein. De NPS die aanbieders van de consumenten met een simonly-abonnement krijgen, ligt nu op +14.

De maandelijkse kosten van abonnementen zijn nog steeds de belangrijkste reden voor consumenten om voor een provider te kiezen. Wel nam het belang ervan in het afgelopen jaar iets af. Waar de kosten een jaar geleden nog voor 49 procent van de Nederlanders een reden waren om voor een bepaalde provider te kiezen, is dat in het derde kwartaal van dit jaar nog 42 procent.

De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door 20 procent van de Nederlanders genoemd. 12 procent geeft als reden het advies dat zij kregen van familie of vrienden.

Veel stabiliteit

Het onderzoek van Telecompaper toont verder aan dat de postpaid-markt gekenmerkt wordt door een grote mate van stabiliteit. Al ruim een jaar ligt het percentage Nederlanders met een postpaid-aansluiting op 80. Hiervan is 43 procent een simonly-abonnement. Dit percentage is ook al ruim een jaar stabiel.

Een kwart van de Nederlanders met een abonnement voor mobiele telefonie is van plan binnen twee jaar over te stappen van provider. 9 procent verwacht dit binnen zes maanden te doen: dit levert een potentieel op van ongeveer 1 miljoen te winnen klanten.

Voor de redactie

Het Postpaid Mobile Insights Q3 2016-rapport is gebaseerd op de antwoorden van ruim 26.000 deelnemers van het Telecompaper Consumer Panel tussen oktober 2015 en september 2016. De resultaten zijn gestratificeerd naar geslacht, leeftijd (12-80) en opleiding. In het rapport worden de meeste resultaten uitgesplitst naar aanbieder, waaronder Ben, Hollandsnieuwe, KPN, Simpel, Simyo, Tele2, Telfort, T-Mobile, Vodafone en Ziggo. Het rapport komt elk half jaar uit en is beschikbaar voor 5.900 euro.

Telecompaper

Telecompaper is een gerespecteerde, onafhankelijk opererende marktonderzoeker en persbureau met een focus op de nationale en internationale Technologie-, Media- en Telecommunicatiesector (TMT). Telecompaper levert klanten informatie, inzichten, analyses en nieuws. Nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen gebruiken onze informatie om beslissingen in alle geledingen van de organisatie te nemen en hun beleid uit te stippelen. Kijk voor meer informatie op onze website: www.telecompaper.com.