Geplaatst door Knab

Klanttevredenheid Knab stijgt boven 90%

Hoofddorp, 4 mei 2016 – 93% van de zakelijke klanten en 91% van de particuliere klanten van Knab is (zeer) tevreden over de online bank. Veel klanten zouden Knab ook aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s. Meer dan een derde van de particulieren zou dat doen en 41% van de zakelijke klanten. De aanbevelingsscores (Net Promotor Score, NPS) die daarbij horen zijn respectievelijk 22 en 32. Dat zijn zeer hoge scores in de bankenwereld waar de grootbanken doorgaans een NPS van ruim onder de nul scoren. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek* van onderzoeksbureau MeMo2 dat opdracht van Knab is uitgevoerd.

De top 5 van hoogst gewaardeerde aspecten van Knab verschillen nogal per klantgroep.

Top 5 tevredenheid particuliere klanten

1.     Beschikbaarheid servicedesk (90%)
2.     Bekwaamheid servicedesk (88%)
3.     Betaalrekening met rente (88%)
4.     Volledigheid website (88%)
5.     Verwerking geldtransacties (87%)

Top 5 tevredenheid zakelijke klanten

1.     Vast bedrag per maand (89%)
2.     Bankieren met de Knab App (86%)
3.     Verwerking geldtransacties (85%)
4.     Bekwaamheid servicedesk (85%)
5.     Bereikbaarheid servicedesk (83%)

De cijfers van Knab

Begin deze week startte Knab een nieuwe campagne: De cijfers van Knab. Daarin staan de cijfers van Knab centraal die in het voordeel van de klant zijn. Met de hoge waarderingscijfers uit het klanttevredenheidsonderzoek is Knab dan ook heel blij.

Over Knab

Knab is opgericht in 2012 en heeft bijna 100.000 klanten en ongeveer 110 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van 08.00 tot 22.00 uur met hun vragen terecht bij de Servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip krijgen op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt de online bank klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.