Industry Wire

Knab eerste bank met onafhankelijke Rentescan

Online bank Knab biedt nu een nieuwe tool: de Rentescan. Daarmee kunnen consumenten in één minuut zien waar de hoogste rente wordt verkregen over spaargeld. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank gebankierd wordt. De Knab Rentescan vergelijkt online – aan de hand van drie vragen – automatisch alle beschikbare spaarrentes bij Nederlandse banken. Knab is de eerste Nederlandse bank die deze informatie onafhankelijk verstrekt.

René Frijters, oprichter van Knab: “Wij ontwikkelen voortdurend nieuwe tools waarmee onze klanten optimaal grip hebben op hun financiën. Daar hoort complete transparantie bij. Wij streven ernaar dat iedereen op ieder moment inzicht heeft in zijn of haar financiën. De Rentescan sluit aan op onze visie om klanten proactief te wijzen op financieel voordeel. Ook als dat bij een andere aanbieder is.”

Rente-alert
Onderdeel van de renteservice van Knab is een rente-alert. De klant selecteert daarbij spaarrekeningen die hij of zij wil volgen. Op het moment dat de rente op één van die rekeningen wijzigt, wordt automatisch en kosteloos een alert verzonden. Ook is er een persoonlijk spaarrenteoverzicht beschikbaar, dat informatie van diverse banken samenbrengt.

Financiële Startpagina
De persoonlijke renteservice en de rente-alert maken deel uit van ‘Knab Basis’. Dit is een kosteloos pakket van Knab waarmee je meer uit je spaargeld haalt. Het pakket omvat onder meer de Financiële Startpagina, een online tool die in één oogopslag laat zien hoe iemand er financieel voor staat. Door ook rekeningen bij andere banken toe te voegen, ontstaat er een totaaloverzicht van inkomsten, uitgaven, vermogen, bezittingen en schulden. Via een digitaal kasboek kunnen de inkomsten en uitgaven eenvoudig worden beheerd. Naast ‘Knab Basis’ zijn er het ‘Knab Plus’ en ‘Knab Premium’ pakket, die een scala aan aanvullende opties en tools bieden.

Over Knab
Knab, opgericht in 2012, opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds terecht voor vragen, zowel telefonisch als online. Knab wil een wereld creëren waarin mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Daarom biedt Knab haar klanten transparantie en onafhankelijk inzicht. Ook wijst de bank klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt Knab klanten in staat meer uit hun geld te halen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht