Industry Wire

Geplaatst door Black Friday Nederland

Komende vrijdag kan shoppend Nederland zich uitleven tijdens Black Friday

Deze week maken veel retailers hun speciale Black Friday aanbiedingen bekend. Het aantal winkeliers met Black Friday aanbiedingen is verdubbeld en BlackFridayNederland.nl meldt dat het aantal bezoekers op hun site nu al vertienvoudigd is ten opzichte van vorig jaar. Black Friday is hiermee in Nederland populairder dan ooit.

Black Friday is de vrijdag na Thanksgiving, de dag waarop retailers stunten met bijzonder aantrekkelijke aanbiedingen. De uit Amerika overgewaaide shopping traditie lijkt in Nederland alsmaar populairder te worden. Deze week maken winkeliers hun Black Friday aanbiedingen bekend.

Officieel is Black Friday een koopdag welke plaatsvindt op de vrijdag na Thanksgiving, maar de meeste aanbiedingen lopen van vrijdag tot en met maandag, vanwege de opvolging van Cyber Monday. Sommige (web)winkels hebben er zelfs de gehele week voor uitgetrokken. Vanaf vandaag zijn bij een aantal aanbieder dan ook de eerste acties ingegaan.

In vergelijking met vorig jaar is het aantal winkels dat meedoet aan Black Friday sterk toegenomen. Black Friday Nederland noteerde vorig jaar 35 deelnemende winkels. Voor Black Friday 2016 hebben zij inmiddels al ruim 50 aanmeldingen ontvangen, van retailers die hun Black Friday aanbiedingen melden. Zij verwachten dat dit aantal in de loop van de week nog sterk toeneemt en er minimaal een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar gerealiseerd gaat worden.

Niet alleen is Black Friday meer onder de aandacht bij de retailers gekomen. Ook merkt BlackFridayNederland.nl dat de zoekvolumes en het verkeer op de website enorm zijn gestegen. Afgelopen week hadden zij 100.000 bezoekers, wanneer je dit afzet tegen hun 10.000 bezoekers in dezelfde periode vorig jaar is vast te stellen dat de interesse vanuit de consumenten gigantisch is toegenomen. Waar de bezoeker vorig jaar hoofdzakelijk nog opzoek ging naar de betekenis van Black Friday, zien zij de bezoekers dit jaar gerichter zoeken naar specifieke aanbiedingen en aanbieders.

BlackFridayNederland.nl schrijft het succes en de populariteit in Nederland toe aan het feit dat deze net voor Sinterklaas valt. Hierdoor worden er van oudsher veel cadeaus ingekocht rond deze periode en is wat extra korting natuurlijk mooi meegenomen.

BlackFridayNederland.nl heeft gemerkt dat er behoefte is aan een platform waarop alle aanbieders overzichtelijk bij elkaar staan. Daarom lanceerde zij in 2015 een portaal waarop alle Nederlandse aanbieders overzichtelijk worden weergegeven. Hiermee brengen zij retailers en consumenten bij elkaar waarmee een boost wordt gegeven aan de feestinkopen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht