Konica Minolta voor het eerst met eigen stand aanwezig op CeBIT

Na de succesvolle herintroductie in 2014, zijn de voortekenen opnieuw gunstig voor de aankomende CeBIT. Deze positieve ontwikkeling kan zeker worden gevoeld, met name op het gebied van enterprise content management- en input/output-oplossingen. Na negen jaar als co-exposant aanwezig te zijn geweest, heeft Konica Minolta in 2015 een eigen stand op CeBIT. Met de focus op ECM- en input/output-oplossingen in hal 3, wordt bezoekers gedegen advies geboden en zij krijgen een volledig overzicht van efficiënte en veilige document- en printmanagement-oplossingen.

“De keuze voor CeBIT was het logische gevolg van een ontwikkeling die Konica Minolta de laatste jaren doormaakte”, aldus Ikuo Nakagawa, President van Konica Minolta Business Solutions Europe. “Konica Minolta heeft tien jaar van verandering, innovatie en groei doorgemaakt, en zit nog steeds middenin een transformatieproces dat is vastgesteld in ‘TRANSFORM 2016’, ons middellange businessplan. We zitten op het moment in het proces van diversificatie van onze expertise als IT-onderneming op een nog bredere basis. Nu CIO’s en IT-managers onze belangrijkste doelgroep vormen, is CeBIT een ideaal platform om in gesprek te komen met deze beslissers binnen het IT-segment.”

Voor CeBIT is de aanwezigheid van Konica Minolta een belangrijk signaal. “We zijn blij Konica Minolta weer te verwelkomen met haar eigen grote stand op CeBIT”, aldus Oliver Frese, CeBIT-bestuurslid van Deutsche Messe AG. “De beslissing laat zien dat de organisatie de juiste benadering heeft gekozen door zich te richten op professionele bezoekers. Het vakgebied van enterprise content management- en input/output-oplossingen blijft groeien in kwaliteit dankzij de aanwezigheid van Konica Minolta.”

Als serviceprovider in het B2B-segment, is Konica Minolta een wereldwijde leider in de consultancy, implementatie en het beheer van print- en documentoplossingen op het gebied van IT- en documentprocessen, evenals in digitaal productie-printen. Het bedrijf omvat ook het segment van het industriële inkjet-printen, de productie van meettoestellen voor applicaties in de industrie en medische techniek, TAC-coatings voor LCD-polarisers, evenals het groeiende segment van verlichting met organische lichtgevende diodes (OLED).

Ikuo Nakagawa vervolgt: “Konica Minolta Business Solutions Europe is uitgegroeid tot een klant-georiënteerde aanbieder op het vlak van Managed Print Services (MPS) met een opvallend record: bijna 3500 van onze klanten in Europa zijn Optimized Print Services-klanten, namelijk het MPS-concept van Konica Minolta.”

“Uiteindelijk is deelname aan CeBIT als wereldwijd toonaangevende IT-beurs een logische keuze voor ons”, voegt Johannes Bischof, President van Konica Minolta Business Solutions Duitsland, toe. “Dit is met name het geval voor hal 3, waar we met een ruime stand van ongeveer 260m2 vertegenwoordigd zijn. Met de thematische accenten op MPS, input/output-oplossingen en Enterprise Content Management weerspiegelt dit de gebieden waarin we uitblinken. Met onze aanwezigheid tijdens deze vakbeurs willen we onze klanten laten zien dat we er als kennispartner binnen het IT-segment voor hen zijn.”