Geplaatst door KPMG

KPMG en StartupJuncture duiken in Nederlandse startupscene

De Nederlandse website StartupJuncture en KPMG Innovative Startups gaan samenwerken om het Nederlandse startup ecosysteem verder op de kaart te zetten. Middels gezamenlijke content willen ze meer inzicht bieden in zowel corporate startup samenwerkingen als de laatste ontwikkelingen op het gebied van data & analytics, fintech en robotica.

De samenwerking met KPMG valt samen met een sterkere focus van StartupJuncture op het brengen van scherpe analyses, onderzoeken en bruikbare inzichten, naast het dagelijkse startupnieuws. Wie het ecosysteem van de Nederlandse startups wil begrijpen, is bij StartupJuncture aan het juiste adres.

Zo zal de bezoeker van de website de komende tijd veel opsteken over corporate startup samenwerkingen in Nederland, mislukkingen en successen in de startup-wereld, en de verschillende ‘verticals’ binnen het Nederlandse startup ecosysteem, zoals fintech, healthtech en de Internet of Things.

Met de nieuwe serie online video’s ‘Hit Enter’ laat StartupJuncture startup oprichters, investeerders, mentoren en alle andere stakeholders in het Nederlandse startup ecosystem hun verhaal doen. “Het is mooi dat een innovatieve ondernemer als Jack Dorsey internationale bekendheid geniet, maar een Nederlander als Pieter van der Does van betalingsverkeerbedrijf Adyen verdient dezelfde erkenning”, stelt Samir Saberi, medeoprichter van StartupJuncture.

Saberi noemt de samenwerking met KPMG Innovative Startups een logische stap. “We werken graag samen met partners die zich willen inzetten voor een florerend startup ecosysteem in Nederland. Onze samenwerking met StartupDelta is daarvan al een voorbeeld.”

KPMG Innovative Startups zet zich al enkele jaren in om de samenwerking tussen startups en corporates te verbeteren en ontwikkelt bovendien in samenwerking met technologie-startups nieuwe diensten. The Things Network en het Social Robotics Pop-Up Lab zijn twee recente voorbeelden van door KPMG Innovative Startups ondersteunde, innovatieve nieuwkomers.

“StartupJuncture zet de Nederlandse startups internationaal op de kaart”, zegt Daniël Horn, oprichter van KPMG Innovative Startups. “Bovendien biedt de website ons de mogelijkheid om startups een beter inzicht te geven in hoe je een startup corporate samenwerking tot een succes maakt.” Saberi: “Startup ecosystemen floreren dankzij een constante vrije uitwisseling van kennis, vaardigheden en informatie. En nu de reguliere media steeds vaker over startups berichten, moeten wij het hebben van de diepgang. Dat daar grote behoefte aan bestaat, blijkt wel uit de signalen die we ontvangen uit de community.”
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl