Geplaatst door EDB

KT Corp levert nieuwe database-as-a-service in Zuid-Korea op basis van EnterpriseDB Postgres Plus en OpenStack

Den Haag, 30 juni 2015 – EnterpriseDB, leverancier van enterprise Postgres-producten en database-integratieoplossingen, kondigt een samenwerking aan met een IT-dienstverlener en dochtermaatschappij van KT Corp., een van de grootste telecomproviders in Zuid-Korea. De twee bedrijven gaan samen een nieuwe database-as-a-service (DBaaS) aanbieden op basis van EnterpriseDB Postgres Plus Advanced Server op de cloud computing-omgeving van KT, de KT uCloud.

In Korea biedt de overheid nu officieel financiële en juridische steun voor het uitbreiden van cloud-infrasturen en het promoten van cloud computing is een belangrijke prioriteit geworden. In maart 2015 heeft de Koreanse overheid de Cloud Act aangenomen, kort voor Act on Promotion of Cloud Computing and User Protection. Deze wijst naar de cloud als de sleutel tot innovatie en operationele efficiëntie, en moedigt overheidsinstanties aan om cloud-diensten te implementeren.

Bedrijfskritische diensten
EnterpriseDB en KT DS, een dochtermaatschappij van KT Corp, zullen dankzij de overeenkomst nog nauwer gaan samenwerken. KT DS is verantwoordelijk voor alle technologie van KT Corp., dat al jaren klant is van EnterpriseDB en bovendien een voorvechter is van het open source PostgreSQL. EnterpriseDB Postgres Plus wordt gebruikt voor meerdere bedrijfskritische processen van KT en de ingenieurs van het bedrijf dragen ook bij aan het PostgreSQL opensourceproject. Dat KT besloten heeft EnterpriseDB te gaan gebruiken voor de database van de nieuwe cloud-dienst volgt na jaren van samenwerking op locatie, en het illustreert de beweging naar de cloud met Postgres. Een overstap die veel bedrijven aan het maken zijn.

“KT was een proefterrein in Korea voor Postgres Plus om bedrijfskritische en high-volume workloads te ondersteunen,” zegt Ed Boyajian, CEO van EnterpriseDB. “Zij leiden nu enterprise- en overheidsgebruikers naar de toekomst met hun uCloud en samen bouwen we verder op onze jaren van samenwerking om een rol te spelen in de ontwikkeling van cloud computing in Korea.”

“Onze lange en succesvolle samenwerking met EnterpriseDB-installaties op locatie in onze eigen infrastructuur maakte Postgres Plus van EnterpriseDB de voor de hand liggende keuze toen we een cloud-partner voor onze uCloud zochten,” zegt Seunghye Sohn, Senior Vice President bij KT DS.

Meer over EnterpriseDB
Lees het blog: http://blogs.enterprisedb.com/
Volg ons op Twitter: http://www.twitter.com/enterprisedb
Word een fan op Facebook: http://www.facebook.com/EnterpriseDB?ref=ts
Volg ons op Google+:https://plus.google.com/108046988421677398468
Volg ons via LinkedIn:http://www.linkedin.com/company/enterprisedb

Over EnterpriseDB
EnterpriseDB levert wereldwijd Postgres-software en -diensten. Door het gebruik van de databaseoplossingen van EnterpriseDB in plaats van kostbare traditionele varianten kunnen organisaties hun uitgaven met 80 procent of meer verlagen. De software biedt uitstekende prestaties en beveiliging van PostgreSQL, beheertools voor internationale implementaties evenals database-compatibiliteit voor Oracle, en ondersteunt zowel bedrijfskritische als niet-bedrijfskritische enterprise applicaties. Wereldwijd gebruiken meer dan 2.700 bedrijven, overheden en andere organisaties de software, ondersteuning, training en professionele diensten van EnterpriseDB om opensourcesoftware te integreren in hun bestaande data-infrastructuren. EnterpriseDB is gevestigd in het Amerikaanse Bedford en wordt gesteund door particuliere investeerders.