Industry Wire

Geplaatst door B-Dressed

Lancering E-commerce platform B-Dressed

Voor mannen een reeds bewezen concept: personal shopping services.
Platformen zoals The Cloakroom, House of Einstein en Outfittery groeien hard. Niet verbazingwekkend want de meeste mannen houden niet van winkelen. Vrouwen daarentegen zijn dol op winkelen, toch?
Met de lancering van B-Dressed wordt een personal shopper voor de ‘gewone’ vrouw toegankelijk gemaakt. Vanuit de gedachtegang dat elke vrouw van winkelen houdt kan een business in personal shopping geen succesverhaal zijn, of toch wel?

Start-up B-Dressed besloot een aantal maanden geleden de aanname ‘alle vrouwen houden van winkelen’ te testen. Al snel bleek dat veel vrouwen niet van winkelen houden en daarnaast moeilijk kunnen kiezen uit het enorme aanbod dat zowel online als offline te vinden is. In korte tijd heeft B-Dressed haar product market fit gevonden en elke maand wordt de verkoop verdubbeld. De verklaring achter het succes van B-Dressed is te vinden in de Paradox of Choice, het boek van de Amerikaanse Psycholoog Barry Schwartz:

“Learning to choose is hard. Learning to choose well is harder. And learning to choose well in a world of unlimited possibilities is harder still, perhaps too hard
(Schwartz, 2004)”.

Tijdens winkelen zijn er talloze keuzes. Zowel online als in fysieke winkels zijn er miljoenen shirtjes, broeken en jurkjes te verkrijgen. B-Dressed is gericht op het verkleinen van de keuzemogelijkheid in plaats van het vergoten ervan. Vrouwen die een B-Dressed box ontvangen krijgen dus alleen aanbod opgestuurd dat persoonlijk op hun is afgestemd door een personal shopper.

De kracht van B-Dressed bestaat uit het faciliteren van een personal shopper die op basis van de behoeften van de klant een gepersonaliseerde box samenstelt. De klant doet een online stijlquiz, kiest het formaat box ter waarde van €225,- €275,- of €325,- en heeft een telefonisch intake gesprek met de personal shopper. Door verschillende samenwerkingsverbanden met Amsterdamse boutiques weet B-Dressed de beste en meest passende items per klant te bemachtigen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht