Industry Wire

Lancering van Nederlandse software voor social media én webcare

Vandaag heeft de Nederlandse webtool Apostle definitief de aanval ingezet op Tweetdeck en Hootsuite. De nieuwe software combineert social media en webcare op één platform en is veel completer dan de oude oplossingen. Apostle wil daarmee snel uitgroeien tot hét platform voor organisaties die social media en webcare resultaatgericht willen inzetten.

De start-up kent uiteraard de basisfuncties die alle grote social media-tools hebben. Zo is het mogelijk om vanuit meerdere accounts berichten te versturen, te plannen en te ontvangen, via zowel Twitter, Facebook als LinkedIn en in de toekomst nog meer. Daarnaast kent Apostle social media-lijsten, een integratie met bit.ly en een koppeling met Dropbox voor het opbouwen van een online beeldbank.

Tot zover niets nieuws natuurlijk. Apostle voegt daar echter uitgebreide monitoring-functionaliteiten aan toe, evenals een workflow waarmee meerdere afdelingen binnen een organisatie gecontroleerd social media-berichten kunnen maken én opvolgen.

Apostle software
Monitoring
Gebruikers kunnen de online vermeldingen van elk willekeurig trefwoord volgen, inclusief het sentiment per bericht. Ook is het mogelijk om te zoeken binnen de versleutelde bit.ly-berichten en binnen de ingeladen RSS-feeds. De resultaten daarvan zijn vervolgens eenvoudig deelbaar via social media.

Met een uitgebreid statistiekenpakket zijn Google Analytics, Facebook/Twitter/LinkedIn Insights en de linkmetingen van alle eigen berichten makkelijk op één plek te volgen. Daarmee zijn de resultaten van de social media inspanningen volledig inzichtelijk en kunnen in één overzicht vergeleken worden.

Workflow
Het opvolgen van binnengekomen berichten kan met Apostle eenvoudig decentraal worden aangepakt. De beheerders kunnen binnen de workflow berichten toekennen aan collega’s en afdelingen, en via een vlaggensysteem in de gaten houden of deze de berichten inderdaad hebben afgehandeld.

Daarnaast voorziet de tool in een eindredactiesysteem*. Daarmee kunnen berichten die door anderen in de organisatie zijn gemaakt centraal worden bekeken en met één druk op de knop worden goedgekeurd en verstuurd. *(noot aan redactie: verwachte release 2013)

Apostle is daarmee bij uitstek geschikt om de belangrijkste activiteiten op het gebied van social media en webcare te combineren.

Apostle Partnerprogramma
Voor bedrijven die op zoek zijn naar een uitbreiding van het eigen aanbod, heeft Apostle het programma “Apostle Partner” ontwikkeld. Deze is geschikt voor: communicatieadviesbureaus, PR- en voorlichtingsbureaus, reclamebureaus, strategische adviesbureaus, marketingbureaus, reclame adviesbureaus. Apostle is ook als whitelabel beschikbaar, waardoor het mogelijk wordt de tool compleet in eigen huisstijl te leveren aan klanten.

Apostle Academy
Social media voor iedereen!
De Apostle Academy is er voor organisaties die meer wil leren over social media. Onze specialisten delen hun kennis en ervaringen over de mogelijkheden die social media kunnen bieden. Aan de hand van goed doordachte strategieën en een uitgebreide pilot-periode wordt een social media-omgeving opgezet, waarbij het principe van ‘learning on the job’ wordt gehanteerd: medewerkers worden nauw betrokken en leren al doende de kneepjes van het vak. Daarmee wordt het implementatieproces een directe investering in de toekomst, in zowel de social media-kanalen als de medewerkers die ermee aan de slag gaan.
ROI
–    Besparing marketingkosten
–    Tijdsbesparing
–    Vergroten interne beleving en betrokkenheid medewerkers
–    Leads genereren

Bedenker en CEO Koen Jordaans: “Er zijn veel goede losse tools, maar niet één combineert al die uiteenlopende functies die je als organisatie nu eenmaal nodig hebt. We maken het beheer van social media en webcare sneller, efficiënter en resultaatgerichter. En als de kennis ontbreekt, of in mindere mate aanwezig is binnen een organisatie, is de Apostle Academy dé uitkomst. We helpen de klant waar nodig en zorgen voor een steuntje in de rug bij het vervolgtraject. Zo wordt de klant de specialist!”.

Naast Jordaans zijn ook Digibiz / Tribal Internet Solutions, DSV (Océ) en Clipit bij Apostle betrokken.

Klanten waarvoor Apostle werkt:
Beter Bed, Stegeman, Hutten, Wegener Media, IBN, Fatboy, Alphabet, SPM, GaiaZOO, e.a.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht