LANCOM Systems presenteert nieuwe access point: L-330agn dual Wireless met interne antennes

Aken, 10 maart 2015 – LANCOM Systems, de toonaangevende Duitse producent van netwerkoplossingen voor de overheids- en zakelijke markt, lanceert een nieuwe 300-Mbps access point uit de L-3xx series. De LANCOM L-330agn dual Wireless kent een elegant, wit design en is uitgerust met twee IEEE 802.11agn dual-band radio-modules. De vier MIMO-antennes zijn verwerkt in de behuizing en de leds zijn uit te schakelen. Dit nieuwe apparaat is daarmee bij uitstek geschikt voor gebruik in exclusieve, moderne interieurs.

De LANCOM L-330agn dual Wireless is de ideale oplossing voor bedrijven en organisaties die zoeken naar uitstekende WLAN-prestaties met betrouwbare dekking danwel gebruiksvriendelijke hotspot-oplossingen in bijvoorbeeld hotels, restaurants, universiteiten en bibliotheken.

WLAN van LANCOM: Slim. Snel. Innovatief.

De nieuwe access point biedt innovatieve mogelijkheden. Zo maakt hij onder meer gebruik van het intelligente WLAN-optimalisatieconcept LANCOM Active Radio Control (ARC) dat het radioveld duurzaam optimaliseert.

ARC biedt een reeks van optimalisatietechnologieën. Zo zijn met spectrale scanning WLAN-interferentiebronnen op te sporen en grafisch weer te geven voor probleemoplossing. Met Adaptive Noise Immunity blokkeert de access point interferentie en richt hij zich uitsluitend op de WLAN-clients met voldoende signaalsterkte. Voor installaties met verschillende access points die beheerd worden met een WLAN-controller is Client Steering inzetbaar om individuele clients te distribueren naar de best beschikbare access point. De Band Steering-feature leidt WLAN-clients weg van de vaak overbezette 2.4-GHz-frequentie naar de krachtiger 5-GHz-frequentie. Het omleiden van clients, wordt automatisch door de access point gecontroleerd. Dit kan de prestaties van het WLAN meer dan verdubbelen door het aantal kanalen dat beschikbaar is voor bundeling in de hogere frequenties. Met RF Optimization profiteren WLAN-clients in Controller-beheerde netwerken van betere doorvoer dankzij gereduceerde kanaaloverlap.

De LANCOM L-330agn dual Wireless is uitgerust met twee IEEE 802.11agn dual-band modules. Deze werken desgewenst parallel in de 2.4- en 5-GHz-frequenties en zijn daardoor ideaal voor gebruik in gemengde WLAN-omgevingen. Een module biedt de prestaties van de 5-GHz-frequentie terwijl de andere radiomodule bg-clients bedient in de 2.4-GHz frequentie. Het apparaat is daarom volledig compatibel met oudere WLAN-standaarden zoals IEEE 802.11b/g. De access point ondersteunt netwerkvirtualisatie door zowel multi-SSID als VLAN en is optioneel voorzien van PoE (IEEE 802.3af). De access point ondersteunt DFS (Dynamic Frequency Selection), zodat het ook gebruik kan maken van de 5-GHz-kanalen die DFS vereisen. Twee Ethernet-interfaces bieden de connectie met het netwerk. Eén daarvan is een Gigabit Ethernet-interface.

Net als alle andere LANCOM-access points is het nieuwe model inzetbaar als stand alone-oplossing en gecombineerd met een LANCOM WLAN-controller. De access point is ook voorzien van verschillende beveiligingsopties, waaronder de volledige functies van IEEE 802.11i met WPA2- en AES-encryptie, en IEEE 802.1X/EAP (WPA2 Enterprise) voor omgevingen met hoge beveiliging.

De LANCOM L-330agn dual Wireless is per direct leverbaar.

Over LANCOM Systems

LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. LANCOM Systems levert door het Duitse Federale Kantoor voor Informatiebeveiliging (BSI) gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.