Leapfunder helpt Plot Projects 320k op te halen

AMSTERDAM, 20150317 — Plot Project (Floating Markets BV) heeft bekend gemaakt dat ze €320.000,- financiering hebben opgehaald met Leapfunder Notes. Plot Projects levert een Geofencing & iBeacon oplossing voor apps van grote bedrijven zoals Vodafone, Rabobank en Sanoma. Met deze financieringsronde heeft Plot Projects ruim 30% meer opgehaald dan het beoogde bedrag.

Menno Kolkert, CEO Plot Projects:“Leapfunder heeft het voor ons laagdrempelig gemaakt om nieuwe investeerders aan te trekken, door de administratieve en juridische afhandeling van de convertible note uit handen te nemen. Er hebben ook ervaren investeerders uit het netwerk van Leapfunder geinvesteerd.”

Tienko Rasker, CEO Leapfunder “Deze deal toont aan dat het gebruik van Leapfunder Notes het veel gemakkelijker maakt voor goede start-ups om Angel investering aan te trekken. De drempel om te investeren is veel kleiner, vanwege het gebruiksgemak, lage transactie-kosten, en het vermogen om kleinere bedragen te investeren. Wij zien dat de Leapfunder Note steeds meer de standaard wordt voor Nederlandse start-ups “.

Leapfunder heeft startups geholpen om in totaal meer dan €2M op te halen bij Angel Investeerders. Het aantal Leapfunder Note investeerders groeit met 7.7% per week sinds de commerciële lancering in juli 2014.

Over Plot Projects
Plot Projects levert software voor apps waarmee het mogelijk is om de gebruikers van die app op locatie te bereiken met een push bericht. De dienst wordt door apps als MyOrder, Scoupy, Vouchercloud en Savings.com gebruikt om hun gebruikers minder, maar relevantere berichten te sturen. De geofencing oplossing van Plot Projects zorgt voor een stijging van het aantal actieve App gebruikers, hoge conversie naar sales en voor de retailer voor meer traffic naar zijn winkel.

Meer informatie: www.plotprojects.com