Industry Wire

Geplaatst door Mister Spex

Lensstore heet vanaf nu Mister Spex

MISTER SPEX HQ Berlijn, 18 januari 2017

Lensstore heet vanaf nu Mister Spex. De grootste online opticien van Europa opereert nu dus ook in Zweden onder de naam “Mister Spex”.

In 2012 nam het in Berlijn gevestigde Mister Spex, de Europese marktleider op het gebied van de online-optica, de meerderheid van de Zweedse marktleider Lensstore over. Na een succesvolle samenwerking van ruim vier jaar wordt vanaf heden geopereerd onder de overkoepelende merknaam “Mister Spex”. Eén van de redenen daarvoor is de wens om de nieuwe prijs-kwaliteitsstandaard voor het kopen van brillen binnen heel Europa onder één merk samen te brengen. Deze wens vormt de basis voor de verdere uitbouw van de Scandinavische markt.

“Dat Lensstore vanaf vandaag opereert onder de naam Mister Spex is een belangrijke vervolgstap van ons bedrijf,” legt Mirko Caspar, bedrijfsleider van Mister Spex, uit. “De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan de integratie van de IT-infrastructuur, waardoor alle processen nu samenkomen binnen één systeem. Dankzij deze aaneensluiting profiteren nu ook onze Scandinavische klanten van de nieuwe prijs-kwaliteitsstandaard, het grootste aanbod van brillen en zonnebrillen binnen Europa én de mogelijkheid om brillen comfortabel in 2D en 3D vanuit thuis te kunnen passen.”
De Scandinavische e-commercemarkt maakt een constante groei door en vormt daarmee de ideale basis voor een succesvolle expansie van het merk Mister Spex. “We willen ook in Scandinavië de nieuwe manier van brillen kopen introduceren,” onderstreept Caspar. Na eigen websites in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en Groot-Brittannië is Mister Spex nu ook in Zweden live via www.misterspex.se. Finland en Noorwegen volgen binnen afzienbare tijd.
Verantwoordelijk voor de leiding van de Scandinavische divisie (Zweden, Finland en Noorwegen) zijn Nils Rådström en Johan Nordström, die Mister Spex vanaf 1 februari 2017 als CEO en Managing Director in Scandinavië, in nauwe samenwerking met het management team in Berlijn, zullen ontwikkelen en uitbouwen. Nils Rådström en Johan Nordström hebben beide jarenlange ervaring met digitale bedrijfsstructuren, de detailhandel en de op- en uitbouw van merken. “We zijn blij dat we deze bepalende stap samen met onze collega’s in Berlijn gaan zetten en vinden de samenwerking als één merk een mijlpaal voor de Zweedse optica markt,” zegt Nils Rådström, CEO van Mister Spex Zweden. Fredrik Malm en Patrik Hamilton, die tot nu aan het stuur stonden van Lensstore, verlaten het bedrijf eind maart om nieuwe zakelijke uitdagingen aan te gaan.
Met de introductie van het merk Mister Spex in Zweden kunnen klanten nu gebruikmaken van talloze aanvullende services die tot nu toe niet beschikbaar waren in Scandinavië. Mister Spex biedt het grootste, meteen leverbare assortiment brillen, zonnebrillen en contactlenzen. Bestellen verloopt eenvoudig en comfortabel online, de kwaliteitsglazen, waarop tot 50 procent wordt bespaard, zijn bij de prijs van de monturen inbegrepen, en brillen mogen gratis thuis worden gepast.

Over Mister Spex:
Met ruim twee miljoen klanten is Mister Spex GmbH de grootste en meest succesvolle online opticien van Europa. Het aanbod van Mister Spex bestaat uit het grootste, direct leverbare assortiment merkbrillen en –zonnebrillen van Europa. Het wordt gekenmerkt door aantrekkelijke voorwaarden zoals een uitgesproken servicegerichte mentaliteit, die bij Mister Spex altijd voorop staat. Mister Spex klanten profiteren van gratis oogmetingen en brilaanpassingen bij lokale partneropticiens en van deskundig advies (per e-mail of telefonisch) van vakkundige opticiens. Daarnaast profiteren klanten van transparante prijzen en besparingen bij brillen op sterkte.

De afwerking en kwaliteitscontrole van de in Duitsland gemaakte brillen voldoen aan de hoge standaarden waaraan het merk Mister Spex voldoet. Met websites in Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en Groot-Brittannië bouwt Mister Spex zijn leidende rol op de Europese online brillenmarkt continu uit en verstevigt zijn positie als klantgerichte onderneming met 100% tevredenheidsgarantie.

Sinds januari 2017 opereert de Zweedse marktleider Lensstore onder de naam Mister Spex (www.misterspex.se). Het in Stockholm opgerichte Lensstore, dat zorgde voor een revolutie van de Zweedse contactlenzen markt, werd in 2012 overgenomen door Mister Spex en maakt dankzij de rebranding nu ook bij naam onderdeel uit van het succesverhaal van Mister Spex.

www.misterspex.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht