Industry Wire

LEWIS neemt full service digital marketingbureau Piston over

LEWIS PR heeft het in San Diego (VS) gevestigde digital marketingbureau Piston overgenomen. Piston is gespecialiseerd in digital marketing, waaronder SEO, SEM en display advertising, mediaplanning en inkoop, analyse en creatieve design services. Na deze overname heeft LEWIS een wereldwijde omzet van meer dan 72 miljoen dollar. Piston zal opereren als onderdeel van LEWIS Pulse, de digital marketingdivisie van LEWIS.

Met deze overname breidt LEWIS zijn dienstenpakket verder uit met onder andere advertising en creatieve en analytische diensten. Piston krijgt toegang tot het wereldwijde netwerk van 28 kantoren van LEWIS. Het klantenbestand van Piston bestaat uit bedrijven als Mophie, SkullCandy, Sunglass Hut en Yakult.

Piston is in 2008 opgericht door Michael Chaney, CEO, en John Hartman, President. Hartman zal Piston als divisie blijven leiden met Chaney in een niet-uitvoerende rol. Hartman gaat rapporteren aan Stephen Corsi, SVP van LEWIS Pulse. Piston heeft momenteel 50 mensen in dienst.

Stephen Corsi: “Onze klanten zijn op zoek naar geïntegreerde comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/municatiecampagnes. We zien een enorme stijging in de vraag naar betaalde campagnes als zoekmachinemarketing, online advertising en mobiele programhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/ma’s. Piston pakt dit aan door sterke creatieve en strategische media-inkoop te combineren met gedetailleerde analytics. Piston werkt met vooraanstaande bedrijven en heeft de reputatie de gevestigde orde uit te dagen. Samen gaan we de industrie veel sneller opschudden.”

John Hartman, President van Piston: “We zijn verheugd ons aan te sluiten bij de LEWIS-familie. Zowel LEWIS als Piston zijn sterk gericht op het genereren van awareness, leads en sales voor hun klanten, dus het is een goede match. LEWIS is een van de weinige bureaus die een geïntegreerde aanpak kan bieden, van PR tot digital marketing en van reclame tot marketing consultancy-diensten.”

Chris Lewis, CEO van LEWIS: “Deze deal met Piston past in onze strategie om onze aanwezigheid in de VS uit te breiden en om onze digital service-propositie te verbreden. Waar de gevestigde orde in onze industrie de reclame- en PR-bureaus in hun eigen netwerk hebben zitten, waarin ze zelfs concurreren voor omzet, bieden wij een meer flexibele en geïntegreerde aanpak. Wij heten Piston van harte welkom in de LEWIS-familie en we zijn blij dat we met deze overname een sterkere propositie voor onze klanten en meer carrièremogelijkheden voor ons personeel kunnen bieden.

De deal is op 23 februari 2015 gesloten. Specifieke details van de deal worden niet openbaar gemaakt. In 2014 had Piston een omzet van 8,4 miljoen dollar. LEWIS heeft eerder Leads United, PageOne PR, DMG, Purestone en EBA overgenomen. LEWIS werd geadviseerd door McCracken Advisory Partners. De overeenkomst is de eerste van, naar verwachting, meerdere acquisities door LEWIS in 2015 en 2016.

About the company

Over LEWIS PR
LEWIS PR is een wereldwijd comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/municatiebureau. Naast kennis op het gebied van traditionele media, is LEWIS gespecialiseerd in social media, digital marketing en creatieve diensten. Het bureau werkt samen met organisaties om geïntegreerde comhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/municatieprogramhttp://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/LEWIS-PR/c/ma’s op te zetten op (inter)nationale schaal. LEWIS werkt met gevestigde en nieuwe merken in verschillende sectoren, waaronder automotive, B2C, overheid, gezondheidszorg, non-profit, IT en telecom. LEWIS heeft 28 kantoren in de VS, EMEA en Azië Pacific. Regionale hoofdkantoren bevinden zich in Londen, San Francisco en Singapore. In de Benelux heeft LEWIS vestigingen in Amsterdam, Eindhoven en Aartselaar. Bekijk voor meer informatie onze website, lees onze laatste blogs of volg ons op Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht