Lexmark biedt partners nieuwe verkoopmogelijkheden met Solutions Advantage Programma

Lexmark lanceert het Solutions Advantage Programma, waarmee partners op een duidelijke manier en met de nodige ondersteuning nieuwe verkoopkansen kunnen creëren.

Met het Solutions Advantage Programma helpt Lexmark zijn partners om zich te ontwikkelen naar voorkeursleverancier waar klanten terecht kunnen voor een groot aanbod aan oplossingen die verder gaan dan printen alleen.

Het Solutions Advantage Programma helpt partners om hun bedrijfsdoelstellingen te verwezenlijken en biedt hen tegelijkertijd exclusieve voordelen. Zo kunnen zij profiteren van gratis demo-licentiesvoor software voor hun demo-apparaten, maar ook van uitgebreide trainingen over de verschillende oplossingen van Lexmark.

Het programma, dat al in veel EMEA-landen is uitgerold, is onderverdeeld in drie niveaus: Entry, Advanced en Premier. Die vormen een aanvulling op het bestaande partnerprogramma van Lexmark: Channel Value Programma.

Vanaf Entry-niveau profiteren partners al van uitgebreide ondersteuning. Zo kunnen partners die zich traditioneel toespitsen op hardware, diensten en toebehoren al gebruikmaken van online trainingen, webinars en van toegang tot het Virtual Solution Center.

Het Advanced-niveau bouwt hierop voort met persoonlijke technische trainingen, toegang tot meer geavanceerde oplossingen (zoals Lexmark Print Management), speciale prijsafspraken voor gekwalificeerde projecten en de mogelijkheid om demo-apparaten uit te rusten met gratis, volledig gelicentieerde softwareoplossingen.

Het hoogste Premier-niveau van het programma is bestemd voor onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s). Zij profiteren niet alleen van alle voorgaande voordelen, maar biedt hen ook toegang tot het platform voor softwareontwikkeling. Hiermee zijn zij in staat hun aanbod uit te breiden en nieuwe kansen te creëren voor hun onderneming.

“Lexmark is voortdurend in beweging: we zijn uitgegroeid van een organisatie die hardware en diensten levert tot een aanbieder van document management- en document output-oplossingen”, zegt Niels Priem, General Manager Benelux bij Lexmark. Dat betekent ook dat we onze channel-partners moeten helpen om mee te evolueren. Dit nieuwe partnerprogramma verschaft onze partners op elk niveau een samenhangend, vastomlijnd kader dat hen ondersteunt bij deze overgang, waarin oplossingen centraal staan.”

“Solutions Advantage van Lexmark omvat drie duidelijke niveaus, zodat iedere partner op zijn eigen niveau aan het programma kan deelnemen, maar ook kan doorgroeien naar een hoger niveau. Elk niveau omvat trainingen en tools die partners helpen om verder te kijken dan het huidige printaanbod. Daarnaast zijn ze in staat om met behulp van de ervaring en technologie van Lexmark oplossingen te verkopen die op een kostenefficiënte manier kunnen worden geïmplementeerd.”

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.