Geplaatst door Snakeware

Lightcurb iBeacon platform genomineerd voor Horecava Innovation Award 2015

Het gaat goed op innovatief gebied in de horeca. Maar liefst 151 innovaties werden ingestuurd om kans te maken op de felbegeerde Horecava Innovation Award 2015 (HIA). Een deskundige jury nomineerde 16 innovaties. Snakeware en Alledaags zijn enorm trots op het feit dat Lightcurb iBeacon platform genomineerd is in de categorie Digital & Social Media. Maandag 12 januari 2015 worden op de Horecava in Amsterdam RAI de categoriewinnaars, overall winnaar en winnaar van de Karel de Vos Award bekendgemaakt.

Dit jaar is er een nieuwe categorie: Digital & Social Media, een terrein waarop ongelofelijk veel innovatiefs gebeurt. De bijbehorende nieuwe jury had de handen er vol aan. Het eerste juryrapport over Lightcurb iBeacon platform dat tot de nominatie leidde vertelt het volgende:

Lightcurb is een platform bestaande uit iBeacons, een online manager en gratis app voor gebruikers en is een location based marketing tool. De jury heeft Lightcurb genomineerd omdat deze breed inzetbaar is, horeca met detailhandel laat samenwerken om lokale acties te ontwikkelen en de markt maximaal kan bedienen met een gericht aanbod. Aangezien de passant er zelf voor kiest om de app te installeren, is de kans op conversie groot. Investeringskosten zijn erg laag. De tool maakt handig gebruik van reeds bestaande technieken voor location based services.

Nominaties Horecava Innovation Award 2015

Categorie: Concepts, Interior & Design

• Cosidrum 100, de mobiele terrasverwarmer, Gimeg Nederland, De Meern
  • Acrylic Couture,decoratief acrylglas voor interieurs, Wandbeleving, Steenwijk
  • Ritzenhoff Outdoor, geblazen kunststof drinkglazen, Global Glass Products, Middelburg
  • Luminous Carpets, lichtdoorlatend tapijt, Luminous Carpets; Philips en Desso, Waalwijk

Categorie: Digital & Social Media

• IBM’s Chef Watson, zoekcomputer voor unieke recepten, IBM Corporation i.s.m. Bon Appetit – Institute of Culinary Education, United States
  • Social Booker, bookingprogramma voor eigen hotelwebsite, Cubulis by StardekkStar, Brugge (BE)
  • Lightcurb, infobaken voor marketing op locatie, Snakeware, Sneek
  • Hospol – Digitale Opsporing, Digitale Opsporing, Sevenum

Categorie: Equipment & Services

• Zelf-afschuimend bierglas,tappen zonder afschuimen, Triple-s International, Nijmegen
  • Hobart Premax AUPA, zelfreinigende vaatwasmachine, Hobart Nederland, Woerden
  • Breathometer Breeze, blaastest voor smartphones, Tippen Valley, Den Haag
  • The Eggchef,perfect gekookt ei op maat in 1 minuut, Eggciting Products, Oirlo

Categorie: Food & Beverage

• Spice oils,kruiderij op oliebasis, Verstegen Spices & Sauces, Rotterdam
  • Bacon Bullet, snack, Nextdeli, Soest
  • Kimchiwawa, smaakpoeder, Top BV, Wageningen
  • Gerookte zalmproducten, roken onder de 7°C, Zalmrokerij Smoking, Enkhuizen

Karel de Vos Award

Ook bij de editie 2015 wordt de Karel de Vos Award weer uitgereikt. Deze prijs is een eerbetoon aan de in 2012 overleden initiatiefnemer en drijvende kracht achter de Horecava Innovation Award. Hij gaat naar de meest gastgerichte innovatie, die de horecaondernemer ondersteunt in zijn bedrijfsvoering en die geproduceerd wordt met respect voor mens, dier en planeet.

Kanshebbers Karel de Vos Award

• Zelf-afschuimend bierglas, categorie Equipment & Services, tappen zonder afschuimen, Triple-s International, Nijmegen
  • IBM’s Chef Watson, categorie Digital & Social Media , zoekcomputer voor unieke recepten, IBM Corporation i.s.m. Bon Appetit – Institute of Culinary Education, United States
  • Post uit de Natuur, persoonlijke limonade, KG Companie, Agroposta, Amsterdam
  • Zilte Glorie, zeewier ravioli, Pit-foodconcepts Eindhoven i.s.m. Altoni Pasta, Schoten (BE)

Publieksprijs

Vanaf eind november kan het publiek via de Facebookpagina van de Horecava stemmen op zijn of haar favoriete innovatie. De publieksprijs wordt ook op de eerste beursdag bekendgemaakt.