Geplaatst door Lightspeed

Lightspeed rekent af met lege winkelstraten in Nederland

Amsterdam, 13 juli 2016 – Ook voor de winkelier uit de middenstand is vanaf vandaag het aanbieden van een geïntegreerde offline en online winkelomgeving binnen handbereik. Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware voor retail en horeca, lanceert hiervoor een omnichannel-platform. Door middel van dit platform stelt Lightspeed, dat onlangs het Nederlandse SEOshop heeft overgenomen, winkeliers met een fysieke winkel in staat om snel een webshop te lanceren die direct synchroniseert met het kassasysteem. Hiermee vergroten zelfstandige kleine en middelgrote ondernemingen in de detailhandel hun concurrentievermogen. Deze omnichannel-aanpak past goed bij de huidige uitdaging waar veel middenstanders mee te maken hebben: consumenten willen niet meer gebonden zijn aan vaste openingstijden, locaties en winkelvoorraden en shoppen hoe en wanneer zij dat zelf willen.

De omnichannel-oplossing van Lightspeed centraliseert alle activiteiten, zoals producten, inventaris en klantgegevens, en biedt een overzicht met verkoopgegevens en rapportages. Tevens zorgt de oplossing voor een consistente merkbeleving, zowel on- als offline en via alle devices. Winkeliers kunnen hiermee een breder en internationaal publiek aanspreken (meerdere valuta’s en taalinstellingen), engagement creëren met het publiek en een vaste klantenkring opbouwen. Op deze manier kunnen onafhankelijke winkeleigenaren doen waar ze echt goed in zijn én een hogere omzet realiseren.

Ruud Stelder, oprichter van SEOshop en directeur Global eCommerce bij Lightspeed: “Niets is depressiever dan een winkelstraat met lege, stoffige etalages. Wij geloven in de kracht en de toegevoegde waarde van lokale onafhankelijke winkeliers. Zij zijn de drijvende kracht achter de lokale economie en zorgen voor gezelligheid op straat. Des te belangijker is het om juist hen een steuntje in de rug te geven. Middels ons omnichannel-platform staan ondernemers sterker in hun schoenen en worden zij geholpen in hun groei naar het merk waar zij altijd al van hebben gedroomd. Een winkelstraat vol creatieve, onafhankelijke en groeiende middenstanders, dat is ons ultieme doel.”

Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed: “De verwachtingen van de consument zijn nooit zo hoog geweest. De koopbeleving moet intuïtief, makkelijk en gepersonaliseerd zijn. Of we het nu hebben over een fysieke winkel of een webwinkel. Het omarmen van omnichannel is de enige manier waarop retailers kunnen groeien. Wij hebben het zwaarste werk al voor hen gedaan, door het creëren van een simpele en intuïtieve oplossing. Met de juiste tools en mogelijkheden in handen, weet ik zeker dat iedere winkelier zijn concurrentievermogen naar een hoger niveau kan tillen.”

Lightspeed omnichannel is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland. Voor een demo of meer informatie, kijk op www.lightspeedhq.nl.

Over Lightspeed
Lightspeed is een krachtige cloudgebaseerde retail-oplossing voor de onafhankelijke winkelier, die zowel een fysieke winkel als een webshop heeft. Meer dan 36.000 winkeliers en restauranthouders, die meer dan 12 miljard transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor groei en zakelijk beheer. Het hoofkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montreal, Canada. Het hoofkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.