Live-uitzending over Security information & Event Management (SIEM)

Reeuwijk, 8 januari 2014 – Op dinsdag 14 januari om 16:00 uur verzorgt SPS een nieuwe interactieve live-uitzending in de serie ‘Security 15 Minutes Live’. Dit keer is het thema: Security information & Event Management (SIEM). In 15 minuten gaat Marc Hullegie, CEO van Vest informatiebeveiliging, het gesprek aan met Rhett Oudkerk Pool, CEO van Kahuna. SIEM is een fundamenteel onderdeel van het beveiligingsraamwerk. SIEM-oplossingen stellen ondernemingen in staat om om te gaan met de toename van beveiligingsincidenten en meldingen die IT-systemen dagelijks genereren. Kijkers kunnen tijdens de uitzending via Twitter vragen stellen via #spsnowlive, deze worden direct live beantwoord.

Door real-time informatie te verzamelen uit logfiles van netwerk- en securitycomponenten, servers, laptops, desktops, applicaties, databases, et cetera, en deze vervolgens te correleren en analyseren, wordt een overzichtelijk beeld gecreëerd van de actuele status van de informatiebeveiliging. Ook worden hiermee mogelijke afwijkingen ten opzichte van het securitybeleid of externe wet- en regelgeving op heldere wijze weergegeven.

Rhett Oudkerk Pool is oprichter en visionair van het gerenommeerde Nederlandse informatiebeveiligingsbedrijf Kahuna en zal tijdens de uitzendingen meerdere vraagstukken behandelen. Wat zijn de valkuilen en beperkingen van SIEM? Hoe werkt SIEM precies? Kan men ook klein beginnen met SIEM? Rhett is regelmatig geraadpleegd door print en RTV-media. Hij trad onder meer op in actualiteitenprogramma’s als Netwerk en Zembla. Rhett maakt tevens deel uit van het Algemeen Bestuur van Nederland ICT, de brancheorganisatie van de ICT-sector.

Gratis inschrijven
De uitzendingen van de serie ‘Security 15 Minutes Live’ zijn maandelijks gratis te bekijken via het SPS Now Live kanaal op de website van SPS. Eerder waren DDoS aanvallen, Werken in de Cloud (Patriot Act) en Security Testing onderwerp van gesprek. Inschrijven voor de uitzending van 14 januari om 16:00 uur kan via: http://www.sps.nl/siem-met-rhett-oudkerk-pool-tijdens-security-15-minutes-live-14-januari.html

——————-
Over SPS