Ellen Danhof start mediabedrijf LND Media

Op 1 mei jl. is Ellen Danhof gestart met haar eigen mediabedrijf LND Media. Het bedrijf ontwikkelt en produceert zowel televisieprogramma’s als corporate content voor televisie, internet en mobiele toepassingen. Met deze unieke combinatie komt Danhof tegemoet aan een van de belangrijkste trends van 2015: integratie van deze diensten.

Na jarenlang gewerkt te hebben voor verschillende media, producenten en zenders, zet Danhof haar ervaring in om klanten méér te bieden dan een goede uitzending alleen: “Het product is één, maar blijvende impact genereer je door goed in contact te staan met je doelgroep én aan te sluiten bij actuele ontwikkelingen. LND Media verbindt diensten met mensen en zorgt hiermee voor een unieke klantbeleving.”

Na haar journalistieke werk voor Algemeen Dagblad, Vrij Nederland, Nieuwe Revu en diverse magazines en vakbladen, voerde Danhof eindredactie over tv-series als Ik Vertrek, Bestemming Onbekend, Schatjes en special interest-series waaronder Jojanneke in de prostitutie. De laatste jaren volgde naast directe aansturing van redactieteams ook begeleiding van externe producenten als commissioning editor bij de omroep (EO). De stap naar zelfstandig producent is voor Danhof nu een logische nieuwe uitdaging. Co-founder en investeerder van LND Media is (media)ondernemer René Stokvis: “René heeft mij 19 jaar geleden als tv-producent uit de schrijvende journalistiek naar de televisie gehaald en treedt nu op als investeerder van LND Media. Bijzonder om te ervaren hoe onze loopbanen elkaar blijven kruisen en we elkaar na zoveel jaren nog creatief en zakelijk weten te inspireren.”

Stokvis: “Ellen produceert programma’s met impact en weet het bereik te vergroten door (sociale) media optimaal bij de lancering van haar projecten te betrekken. Daarnaast focust zij op online en mobiele toepassingen. Dit zijn belangrijke aspecten van een modern mediabedrijf en bieden, naast reguliere tv-programma’s, grote kansen voor producenten. Ik ken Ellen als een gedreven perfectionist die ook in staat is leiding te geven aan creatieve en zakelijke processen. Als investeerder vind ik het een uitdaging aan de wieg te staan van deze start-up in de mediawereld.”