Marktonderzoeksbureau Validators verzelfstandigt Communication Analytics

In 2014 werd Communication Analytics met een internationale ESOMAR award bekroond voor het meest veelbelovende reclame-effectonderzoek wereldwijd. Sindsdien heeft een toegewijd team van 10FTE meer dan € 130mln. aan mediacampagnes geanalyseerd voor ruim 20 adverteerders. De reden voor de verzelfstandiging van Communication Analytics BV (CA) is een verdere focus op (internationale) expansie en strategische samenwerkingen.

Online software platform vormt hart van CA methode

In 2012 startte CA met het ontwikkelen van een online software platform dat door middel van econometrische algoritmes en marketing data de effectiviteit van offline media net zo meetbaar maakt als dat van online media met webstatistieken. Het platform maakt onder andere de synergetische effecten tussen offline media en online media (bijv. AdWords) meetbaar. Bovendien berekent het de absolute waarde van de media-inzet en de zogenaamde onzichtbare 50% ‘waste’ in de campagne (het inefficiënt besteedde mediabudget).

CA is schaalbaar op internationaal niveau

De methode is dankzij het online software platform voor elke adverteerder in elk land inzetbaar mits informatie over mediabereik beschikbaar is. Het is erg geschikt voor strategische marketing en media consultancy. Het aankomende jaar wordt op zoek gegaan naar internationale partnerships en strategische allianties.

Martin Leeflang (CEO): “Met deze verzelfstandiging willen we nog meer de focus leggen op media efficiency met innovatief data gedreven onderzoek. We verwachten dat in de komende jaren de markt van reclame en media-effectonderzoek voor meer dan 50% bestaat uit het verzamelen van bestaande data en bewerkingen met slimme algoritmes. Hierop speelt Communication Analytics in.”

Communication Analytics BV heeft zijn kantoor gevestigd in Amsterdam Noord. Meer informatie is te vinden op: www.communication-analytics.com