Geplaatst door Marley Spoon

Marley Spoon introduceert maaltijdbox zonder doos

Marley Spoon maakt vandaag de lancering bekend van haar eerste maaltijdbox zonder doos. Deze lancering is ontstaan in samenwerking met PostNL, de Nederlandse post- en pakketbezorger met het meest uitgebreide netwerk in Nederland.

Geheel in lijn met het streven naar minder verpakkingsafval en milieubelasting, stapt Marley Spoon vanaf 15 februari over op herbruikbare koelboxen voor de levering van ingrediënten op weekavonden in Nederland. Dit levert naar verwachting een besparing van 97.000 kilo (of 106 ton) papier op in een jaar.

Momenteel gebruikt Marley Spoon alleen FSC-gecertificeerde kartonnen dozen, van ten minste 60% gerecycled materiaal. De PostNL koelboxen, die 300-500 keer gebruikt zullen worden, zullen de milieuschade verminderen. Dit zal naar schatting zo’n 1.610 bomen per jaar besparen.

De herbruikbare koelbox, ontworpen door PostNL, is voorzien van duurzame koelelementen die behoud van de versheid tijdens het transport waarborgen. Bij aflevering ontvangt de klant de zakken met ingrediënten en de receptkaarten, terwijl de herbruikbare box en koelelementen teruggaan naar het magazijn.

Louisa Denison, Duurzaamheidsonderzoeker, Marley Spoon: “We zien Marley Spoon’s product als een gemakkelijke en effectieve manier voor klanten om hun milieuvoetafdruk te verkleinen als het gaat om kopen en bereiden van eten. Deze nieuwe samenwerking met PostNL is een spannende nieuwe ontwikkeling in ons voortdurende streven naar vermindering van verpakkingsafval, en we hopen zo snel mogelijk wereldwijd vergelijkbare oplossingen uit te rollen.”

Carlos Mendes Aguiar, Commercieel Directeur, PostNL Pakketten: “We zijn verheugd dat we dankzij onze gezamenlijke inspanning met Marley Spoon niet alleen het gemak kunnen bieden van dagelijkse leveringen, maar tegelijkertijd kunnen bijdragen aan een duurzame ontwikkeling van de online foodmarkt.”

www.marleyspoon.nl