Geplaatst door MasterCard

MasterCard koppelt wallet aan menselijke robot Pepper

Amsterdam, 26 mei 2016 – Pizza Hut gaat als eerste experimenteren met de menselijke robot Pepper van SoftBank Robotics. De pizzaketen zet de robot vanaf eind 2016 in om bestellingen op te nemen en de klantenservice te verbeteren in de restaurants in Azië. De applicatie voor de robot is gekoppeld aan MasterPass, de digitale wallet van MasterCard, die het mogelijk maakt om snel, makkelijk en veilig digitaal te betalen via verschillende kanalen en (mobiele)apparaten. MasterCard zet hiermee een belangrijke stap in de ontwikkeling op het gebied van conversational commerce.

De nieuwe app zorgt ervoor dat de robot een excellente klantenservice kan combineren met verkoopinformatie om zo een optimale koopervaring te bieden aan de klant. “Consumenten verwachten persoonlijke service, aanbiedingen en eenvoudige en naadloze processen, zowel in-store als online”, aldus Tobias Puehse, vice-president innovatiemanagement van MasterCard Labs Asia Pacific. “Het doel van de app is om de consumenten een gepersonaliseerde winkelervaring te bieden. Dit wordt mogelijk gemaakt door de intelligentie van Pepper te combineren met de veilige digitale betalingservaring van MasterPass.”

Een consument kan van Pepper gebruikmaken door de robot simpelweg te begroeten. Na het koppelen van het MasterPass account kan Pepper de consument persoonlijke aanbevelingen en aanbiedingen geven. De robot kan ook aanvullende informatie over producten geven en helpen bij het uitchecken en betalen van artikelen.