Matrix42 herdefinieert Enterprise Mobility Management met Silverback by Matrix42

Amsterdam, 3 maart 2015 – Matrix42, softwareleverancier van werkplekbeheeroplossingen, brengt een nieuwe mobile data managementoplossing op de markt onder de naam Silverback by Matrix42. Dit is de eerste mobile management productlancering sinds de overname van Silverback in november 2014. Deze uitgebreide oplossing voor het beheer van mobiele apparaten en workspaces is het antwoord op de vraag van IT-organisaties naar eenvoudig beheer van mobiele devices, gedegen licentiebeheer en de scheiding van zakelijke en privédata. Silverback by Matrix42 maakt het nieuwe individuele workspace management en een moderne manier van werken in een mobiele omgeving mogelijk.

Complete oplossing
Silverback by Matrix42 ondersteunt de provisioning, het beheer en de uitrol van mobiele IT-resources op een kosteneffectieve manier. De nieuwe software stelt bedrijven in staat om hun werknemers eenvoudig en veilig toegang te bieden tot hun vertrouwde workspaces, via zowel hun privé als zakelijke mobiele devices. Dit kan binnen een paar uur worden geregeld, zonder tussenkomst van IT. Met een centraal beschikbare interface biedt de software eenvoudig, veilig en schaalbaar beheer voor apparaten die draaien op Apple iOS, Google Android, Samsung SAFE, Samsung Knox en Microsoft Windows Phone.

Anne Jan van der Vlugt, Country Manager bij Matrix42, legt uit: “Voor IT-managers wordt de complexiteit van het beheer en onderhoud van mobiele apparaten met behulp van Silverback by Matrix42 aanzienlijk verminderd. Door de juiste tools te combineren, kan de visie van een ‘smarter Workspace’ voor elke medewerker op gebied van e-mobiliteit werkelijkheid worden. Silverback by Matrix42 integreert naadloos met het gehele Matrix42 productportfolio.”

Android for Work support
De scheiding van zakelijke en privédata, zoals contacten, agenda’s, documenten en applicaties op persoonlijke en zakelijke devices beschermt niet alleen de privacy van werknemers, maar zorgt er ook voor dat gevoelige bedrijfsinformatie wordt beschermd volgens daarvoor geldende bedrijfsrichtlijnen. Silverback by Matrix42 biedt zero-day support voor Android for Work onder Android L. Zo kunnen gebruikers van devices met Android 5.0 of hoger bijvoorbeeld schakelen tussen privé- en zakelijke profielen, zonder concessies op het gebied van productiviteit. Silverback by Matrix42 bevat tevens een optie om restricties te beheren met behulp van Android for Work, evenals geoptimaliseerd certificaat management.

Beveiligingsinstellingen op maat
De beveiligingsinstellingen kunnen afzonderlijk worden geconfigureerd voor individuele gebruikers, devices en besturingssystemen. De oplossing biedt ook begrensde timeslots met eenmalige wachtwoorden en real-time gebaseerde hardware authenticatie processen. PKI (public key infrastructure) integratie verzekert een veilig en automatisch inlogproces op IT-services. Single sign on, zonder gesynchroniseerde active directory inlogdata, draagt ook bij aan het hoge beveiligingsniveau.

Veilig beheer van applicaties en documenten
Met Silverback by Matrix42 kan het beheer van mobiele apparaten automatisch uitgevoerd worden zonder client. Het bevat ook diverse functies voor mobiel applicatiebeheer, zoals de distributie van applicaties via het selfservice-portaal of het gebruik van whitelists en blacklists voor applicaties. Mobiel werken en samenwerken wordt ondersteund door middel van geïntegreerd data- en contentmanagement dat onder andere bestaat uit een veilige contenthub, Microsoft SharePoint-integratie, bescherming tegen dataverlies op applicatieniveau en synchronisatie van gegevens tussen verschillende apparaten.

Beschikbaarheid
Silverback by Matrix42 is ook beschikbaar voor iOS, via een web app die gedownload kan worden uit de Apple iTunes store.

——————–
Over Matrix42
Matrix42 is leverancier van software voor werkplekbeheer. Het bedrijf biedt vooruitstrevende oplossingen voor moderne werkomgevingen onder het motto: ‘Smarter Workspace’. Wereldwijd heeft Matrix42 meer dan 3.000 klanten, waaronder BMW, Infineon en Carl Zeiss. De klanten zijn samen goed voor 3 miljoen werkplekken die gebruik maken van een ‘Workspace’ managementoplossing. Matrix42 is onder andere actief in Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Frankfurt, Duitsland. Matrix42 werd in 1992 opgericht en is sinds 2008 onderdeel van de Asseco Group, één van Europa’s grootste software-aanbieders.

Matrix42 wil met zijn producten en oplossingen de fysieke, virtuele en mobiele werkplekken vormgeven. Hierbij staat de eindgebruiker centraal en worden processen geautomatiseerd en geoptimaliseerd. De oplossingen van Matrix42 komen tegemoet aan de eisen van de moderne professional en sluiten aan op de eigen ICT-omgeving van organisaties. Om dit mogelijk te maken werkt Matrix42 samen met Incit Technology, Tap Desktop Soltutions, Consulting 4IT en DSP IT Service. In de Benelux werkt Matrix42 samen met Semanto, Q&A ICT Dienstverlening, KMC Solutions, Dekkers Intermediair en Nutshell-IT. Meer informatie is te vinden op www.matrix42.nl