Industry Wire

Geplaatst door Maxus, Helder

Maxus, onderdeel van GroupM, neemt mediabureau Helder over

Helder Marketing & Communicatie B.V. wordt per 1 januari 2016 onderdeel van Maxus. Maxus neemt Helder over voor hun expertise op het gebied van offline performance gedreven marketing. De twee bureaus zullen onder de naam Maxus+Helder verder gaan en vanuit de propositie Branding, Performance en Content gaan werken. De directie zal worden gevormd door Maxus managing director Edward Knol en Helder oprichter Bart van Saarloos.

Helder heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een mediabureau met een focus op direct respons en ROI. Naast hun belangrijkste specialisatie DRTV, biedt het bedrijf marketing consultancy, creatieve diensten en print management services. Helder bedient o.a. grote pure-players binnen de Benelux.

Maxus “Lean into Change” positionering op de ruggengraat van GroupM biedt klanten een modern en compact bureau met alle voordelen die marktleider GroupM te bieden heeft. Met de toegevoegde kennis en ervaring van het getalenteerde Helder team krijgt Maxus+Helder een sterk onderscheidende propositie, zowel binnen als buiten GroupM.

Edward Knol, MD van Maxus: “Wij geloven dat het bouwen van merkvoorkeur en het realiseren van korte termijn resultaten hand in hand gaan. Daarom biedt Maxus+Helder een krachtige combinatie van branding, performance en content. We sturen naast branding, op korte termijn resultaten, slimme creatie en kosten per conversie, en niet alleen in online media maar ook in traditionele media zoals radio en televisie. Deze acquisitie is fantastisch nieuws voor onze klanten, omdat zij naast de digitale performance focus van Maxus nu ook zullen profiteren van de expertise van Helder met betrekking tot performance gedreven offline marketing.

Bart van Saarloos, MD van Helder: “Helder is de laatste 5 jaar erg hard gegroeid en is altijd in staat geweest in te spelen op nieuwe vragen en ontwikkelingen van onze klanten. Maar op een gegeven moment moet je de volgende grote stap zetten om de dienstverlening verder te kunnen optimaliseren. GroupM heeft ons die stap geboden en wij hadden daar gelijk veel vertrouwen in. Met Maxus is er een klik. Er is duidelijk een zelfde DNA zonder identiek zijn; we zijn zeer complementair. We hebben elkaar en onze opdrachtgevers dan ook veel te bieden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht