MediaLab kiest voor PR- & social media adviesbureau Whizpr

Amsterdam, 28 januari 2015MediaLab, de professionele filesharing tool voor grote video-, foto- en audiobestanden, heeft Whizpr gekozen als PR- en social media adviesbureau. Whizpr ondersteunt MediaLab in het vergroten van de naamsbekendheid en positionering als filesharing-tool.

MediaLab biedt de mogelijkheid om zonder datarestrictie mediabestanden te delen, te verzenden, te bekijken en op te slaan. Zij onderscheiden zich van de concurrentie, doordat mediabestanden via een preview op alle devices direct te bekijken zijn, zonder dat het bestand eerst gedownload hoeft te worden. Zo is controle over alle bestanden mogelijk, onafhankelijk van tijd en plaats.

Ambities
Het Amsterdamse MediaLab is sinds 2007 actief en heeft inmiddels ruim een miljoen bestanden over de hele wereld verzonden. Klanten van MediaLab zijn zowel grote internationale mediabedrijven, waaronder RTL en Eyeworks, als kleinere professionals/ZZP’ers in de creatieve sector. De ambitie van Medialab is binnen 3 jaar tot de top 5 van filesharing-bedrijven te behoren.

“Het gebruik van video en beeld neemt op alle platformen toe en de snelheid van publiceren wordt steeds hoger. Het is daarom noodzakelijk dat dergelijke mediabestanden van elke locatie en vanaf elk device verstuurd, ontvangen en bekeken moeten kunnen worden, hoe groot ze ook zijn. Door altijd en overal beschikking te hebben over deze bestanden worden beslissingstrajecten verkort. Daarom geloven we in de potentie van MediaLab en zijn we blij dat we gaan samenwerken,” aldus Willemijn Vader, creatief directeur van Whizpr.

Robin de Vries, CEO bij MediaLab. “Wij hebben gekozen voor Whizpr, omdat zij ervaring hebben met technologie en de dynamiek van het internet kennen. Daarnaast hebben zij toegang tot een groot netwerk met uitstekende relaties. We denken dat Whizpr perfect past bij onze identiteit van jong, professioneel bedrijf en zij ons in de communicatie kunnen helpen de ambitieuze toekomstplannen waar te maken”.