Geplaatst door Mediaxplain*

Mediaxplein bundelt internationale krachten

Een consortium van de wereldwijd leidende onafhankelijke mediabureaus hebben de krachten gebundeld. Zij lanceren vandaag Local Planet, een nieuw wereldwijd mediabureaunetwerk. Vanaf vandaag biedt Local Planet in meer dan 40 landen wereldwijd diensten aan via alle aangesloten bureaus. Daarbij horen naast Mediaxplain* onder andere Horizon Media in de Verenigde Staten, the7stars in het Verenigd Koninkrijk, Spanje’s Zertem Communication Group, Media Italia, pilot in Duitsland, CoSpirit MediaTrack uit Frankrijk, het Zweedse Tre Kronor en Percept Media uit India. Alle aangesloten bureaus zijn aandeelhouder van de Local Planet organisatie.

Het Local Planet netwerk is efficiënt, flexibel en leeft voor kwalitatieve dienstverlening en effectieve lokale media oplossingen. Local Planet is er om internationale klanten een speelveld aan mogelijkheden te bieden door hen toegang te geven tot internationale strategie, waardevermeerdering, transparantie, technologie en talent.

Martyn Rattle, voorheen Global CEO van Vizeum en Global Chief Client Officer van Aegis Media, is aangesteld als Global CEO van Local Planet. Bill Koenigsberg, President, Founder en CEO van Horizon Media, het grootste en snelst groeiende private mediabureau van de wereld, is benoemd tot voorzitter van het nieuwe netwerk.

De oprichters en directies van de tot het netwerk behorende grootste bureaus nemen plaats in de nieuw gevormde Local Planet Group Board. Zij brengen daarin de talenten en ervaring van vele van de leidende namen in de mediabranche samen.

Het Local Planet model zorgt er voor dat het klanten, door haar lokale en internationale samenwerkingsverband, de best-in-market en op maat gemaakte technologische en data-oplossingen kan bieden. Dit in tegenstelling tot de gangbare internationale producten waarin een ‘one size fits all’ aanpak veelal de dienst uit maakt.

Het netwerk aan bureaus werkt momenteel voor veel van ‘s werelds meest onderscheidende merken, waaronder Nike, IKEA, Viacom, Pfizer, H&M, Geico, Capital One en Kayak. In Nederland is Mediaxplain* actief voor onder meer De Nationale Postcode Loterij, TUI, Bolletje en HBO.

“Voor Mediaxplain*, het leidende onafhankelijke mediabureau in Nederland, vormt de oprichting van Local Planet een nieuwe fase in onze ontwikkeling”, stelt C.C. Hage, Founding Partner, Mediaxplain* en Founding Member van Local Planet. “Internationaal ondernemen en communiceren vormt voor een groeiend deel van onze klanten een grote kans. Het is voor hen een wens om dat niet via een global network agency te doen, maar dat met de beste onafhankelijke bureaus in de voor hen relevante landen op te pakken. Als één van de founding members van Local Planet bieden we hen deze mogelijkheid. Adverteerders kunnen nu profteren van een sterk internationaal netwerk en krijgen daarin de beste lokale communicatiemogelijkheden die er zijn.

“We weten dat veel internationale marketeers zoeken naar een alternatief voor het holding company model. Zij hebben een wens voor een flexibel en meer op diensten gerichte oplossing die specifiek op hun behoefte gebouwd is”, vertelt Martyn Rattle, Global CEO van Local Planet. “De gedeelde ervaring van het bouwen van succesvolle onafhankelijke bureaus is een belangrijke factor achter Local Planet en haar cultuur. Elk afzonderlijk Local Planet bureau is gestart, gegroeid en succesvol geworden door te vechten voor en namens de eigen klanten. We brengen deze onafhankelijke start-up inslag nu ook onder de vlag van ons nieuwe internationale netwerk. Op die basis kijken we er naar uit om samen te werken met internationale klanten en met hen succes na te streven.”

Over Local Planet
Local Planet is ‘s werelds enige privaat georganiseerde internationale mediabureaunetwerk. Als geheel eigendom van alle bureaus die deel uitmaken van het netwerk, opereert Local Planet momenteel in meer dan 40 wereldwijde markten en is voornemens daar meer best-in-class onafhankelijke bureaus aan toe te voegen. Local Planet heeft toegang tot een team van meer dan 3.000 mediaprofessionals en vertegenwoordigt voor haar klanten een media-investering die op dit moment al de $10 miljard US dollars overstijgt.

www.localplanetmedia.com