Meer dan 520.000 YouTube views voor Ubisofts Far Cry Fear

De Meern, Nederland — 17 december 2014 – Ubisoft heeft met de onlangs verschenen survival shooter Far Cry 4 een unieke marketingcampagne opgezet in samenwerking met Divimove en Blue Circle. Doelgroep van deze branded content campagne is de nieuwe generatie Digital Natives, voor wie de beleving van een game zich steeds vaker ook uitstrekt over sociale netwerken als YouTube. Het is voor het eerst dat een gamepublisher op deze manier samenwerkt met Youtubers.

Met het Digital Natives talent network van Divimove en de innovatieve input van productiebedrijf Blue Circle is Far Cry Fear ontwikkeld: een serie bloedstollende challenges die typerend zijn voor de spannende momenten die je in Kyrat beleeft, het mystieke koninkrijk in de Himalaya waar Far Cry 4 zich afspeelt. De vijf verschillende afleveringen zijn te bekijken op YouTube.

“Om de marketingcampagne van Far Cry 4 te versterken zochten we naar een manier van native advertising op YouTube. Dit is de uiteindelijk de Far Cry Fear-campagne geworden. Door deze samenwerking met bekende YouTube influencers kijken we terug naar een succesvolle campagne waarin onze KPI’s op views en engagement ruimschoots overtroffen zijn”, aldus Marcel Keij, Marketing Directeur Ubisoft Benelux.

Bekende deelnemers

De wedstrijd staat in het teken van het winnen van te gekke prijzen, maar vooral ook van het voorkomen van de ultieme vernedering. Daarbij zijn enkele toonaangevende YouTubers de strijd met elkaar aangegaan. Het team bestaande uit de jongens van Smoare nam het op tegen Colin Wijnholds (Koolein), Rick Broers (Serpent Gameplay) en Bo Beljaars (AllTheseGamez).

Verspreid over 5 afleveringen staan de volgende uitdagingen op het programma:

• Hou je hoofd cool! 1 deelnemer zit met zijn hoofd in een glazen bak vol maden totdat zijn teamleden de puzzel hebben opgelost.
  • Schokkend! Zo snel mogelijk items van de ene naar de andere tafel verplaatsen terwijl elektrische schokken worden toegediend.
  • Honden bijten niet?! Hoe snel kunnen de deelnemers een lege loods oversteken met een bloeddorstige waakhond op hun hielen?
  • Bang voor ananas!! Geblinddoekt moeten er items verplaatst worden, waardoor het ineens doodeng blijkt om een ananas op te pakken.
  • FINALE! In de finale staan sprinkhanen, gigantische maden en rotte eieren op het menu.

Meer dan 520.000 views in vier weken

Dat Far Cry Fear een succes is bleek al snel na de eerste aflevering. Ondertussen zijn de video’s in vijf weken tijd al meer dan 520.000 keer bekeken en blijft de teller verder oplopen. Bij  elke aflevering is een bijpassende backstage video opgenomen, de kijkers kunnen  zien hoe het er tijdens de opnames van Far Cry Fear achter de schermen aan toe ging.