Industry Wire

Geplaatst door ChannelUp

Meer focus op intelligence maakt shopper communicatie effectiever

Peter van Keulen maakt de overstap van shopper intelligence naar creatie en shopperactivatie. Creative agency ChannelUp en Peter van Keulen werkten in het verleden regelmatig in elkaars verlengde voor dezelfde opdrachtgevers. Waar Van Keulen eindigde met het doen van aanbevelingen op basis van insights, startte ChannelUp met het vertalen van deze insights naar activaties. Voor beide partijen is het zowel een uitdagende als een logische stap om samen te gaan.

ChannelUp is een toonaangevend bureau voor trade en shopper communicatie. In de afgelopen 5 jaar heeft het bureau veel specifieke kennis opgedaan. Dat leidde er toe, dat ChannelUp niet alleen voor concept, creatie en executie werd gevraagd, maar ook steeds vaker als consultant.

Logische stap in ontwikkeling

Op zich is dat ook een logische ontwikkeling. Want effectieve shopper communicatie móet beginnen met het interpreteren van scherpe insights. Alleen zo ontdek je reële groeikansen, kun je heel gericht activeren en de juiste shopper message op het juiste moment inzetten. Daar maakt ChannelUp het verschil. Met de komst van Peter van Keulen komt daar nog meer een accent te liggen.

Creatief directeur Alex Hamming is blij met de komst van Van Keulen: “Het past perfect bij onze ambitie om inhoudelijk verder te groeien en onze voorsprong in trade en shopper marketing verder uit te bouwen. Peter kan echt iets toevoegen en ons naar een ‘next level’ brengen. Zijn expertise zal ook onze creatieven helpen om nog scherpere voorstellen te ontwikkelen.”

Die ambitie spreekt Van Keulen erg aan: “ChannelUp is een team ambitieuze professionals die hun vak bloedserieus nemen. Dat sluit naadloos aan op mijn passie voor activaties vanuit insights. Mijn visie is om intelligentie en technologie standaard toe te voegen aan creatie, concept en communicatie.”

Shopper centraal en ‘conversion driven’ creatie

Van Keulen, die per februari als managing director bij ChannelUp aan de slag gaat, heeft een duidelijk doel voor ogen. “Binnen merkorganisaties en retailformules is ‘shopper denken’ al wel common sense maar nog niet common practice. We willen opdrachtgevers helpen om shopper marketing structureel en strategisch te verankeren in het commercieel beleid. Hier ligt de ruimte voor ChannelUp de komende jaren!”

Hamming sluit aan: “We willen samen met Peter ook conversie meer centraal stellen. We blijven in de kern een creative agency, maar willen nog meer uitblinken in creatieve concepten en oplossingen die meetbaar effectief zijn.”

Bureau van de toekomst

Verder denken Van Keulen en Hamming dat de overstap ook zal leiden tot nieuwe diensten en services. Daarbij zal ChannelUp zich ook meer richten op opdrachten voor retailformules.

ChannelUp barst van de ambitie. Sinds begin dit jaar is een tweede vestiging in Amsterdam opgestart. Er staan diverse vacatures open om aan de Zuidas een compleet team op te bouwen.

“De mensen van ChannelUp hebben in 5 jaar een fantastische club neergezet”, aldus Van Keulen. “Ik zal mijn internationale netwerk toevoegen en nieuwe samenwerkingsverbanden opzetten. Het is een prachtige uitdaging om samen verder te bouwen aan een smart ‘ecosysteem’ dat de huidige omnishopper herkent en multichannel denkt. Dat is het bureau van de toekomst!”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht