Geplaatst door Mendix

Mendix versnelt bedrijfsinnovatie in de cloud met IBM Bluemix

Samenwerking brengt Mendix’ mogelijkheden voor digitale innovatie en rapid application delivery samen, in één naadloos geïntegreerde stack met Bluemix, IBM’s cloud-platform

Rotterdam Mendix, wereldwijd leider in digitale innovatie en Applicatie Platform-as-a-Service (aPaas), kondigt aan beschikbaar te zijn op Bluemix, IBM’s cloud-platform. Door de mogelijkheden die Mendix biedt voor snelle applicatieontwikkeling, beschikbaar te maken voor Bluemix’ cloud-, mobile, analytics en IoT-diensten, worden IT-teams in staat gesteld de levering van Smart Apps te versnellen en zo beter te kunnen innoveren en concurreren in de digitale economie.

Mendix levert een uitgebreide cloud-stack die grootschalige, snelle innovatie mogelijk maakt. Mendix stelt zowel business als IT in staat gedurende de volledige levenscyclus van applicaties samen te werken. Door middel van visuele modellen en mogelijkheden voor Agile projectmanagement en one-click deployment, kunnen kleine teams web-, mobiele en IoT-applicaties bouwen in korte, iteratieve cycli. Deze applicaties worden nu gecombineerd met Bluemix’ enterprise-grade component services en Bluemix’ applicatie deployment- en beheerfunctionaliteiten. Dankzij de samenwerking kunnen ontwikkelaars gebruikmaken van Bluemix’ uitgebreide cloud-, mobile-, analytics- en IoT-diensten om intelligente, proactieve, omgevingsbewuste Smart Apps te bouwen.

De Mendix-Bluemix-integratie is mogelijk door de gezamenlijke ondersteuning van Cloud Foundry. De adoptie van het open source-platform wordt aangejaagd door digital-first bedrijven; waar productiviteit van ontwikkelaars en betrouwbare, beheersbare en elastische cloud-diensten essentieel zijn. Mendix helpt bij de versnelling van de Cloud Foundry-adoptie door het gemak waarmee cloud-native applicaties kunnen worden ontwikkeld. IBM Bluemix maakt dat strategisch mogelijk.

Go-to-market highlights:

• Voor gebruikers van IBM Bluemix:
    • Mendix is geïntegreerd met IBM Bluemix. Developers kunnen direct een app container provisioneren en hun Mendix-apps draaien op Bluemix.
    • Zowel de gratis versie van Mendix als betaalde versies zijn beschikbaar in alle Bluemix hybride opties: public, dedicated of lokaal.
  • Voor gebruikers van Mendix:
    • Ontwikkelaars hebben toegang tot Bluemix-diensten, zoals IBM Watson, Data & Analytics en IoT.
    • Mendix-apps kunnen met één klik in IBM Bluemix worden ingezet vanuit de Mendix Modeler.

“Door Mendix beschikbaar te maken in de IBM-cloud, kunnen developers de levering van moderne, digitale applicaties versnellen”, zegt Adam Gunther, program director Bluemix bij IBM. “Dit biedt de beste positie voor onze klanten om kansen voor nieuwe business te benutten, die ontsloten worden door de combinatie van cloud, mobile, analytics en IoT.”

“De IT-teams van organisaties hebben vaak moeite het hoge tempo van innovatie bij te houden en te voldoen aan de steeds hogere eisen vanuit de business”, vult Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix, aan. “Zij hebben platformen nodig die niet alleen samenwerken, maar ook hun krachten bundelen om digitale transformatie mogelijk te maken. Mendix en IBM Bluemix bieden samen de uitgebreide cloud-stack die nodig is om de digitale organisatie van de toekomst te bedienen.”

—–

Over Mendix

Mendix stelt organisaties in staat hun digitale doelen te realiseren door een moderne, software-gedreven ervaring te bieden aan klanten, partners en medewerkers. Ons open platform brengt IT en business samen bij het bouwen, integreren, in gebruik nemen en beheren van innovatieve applicaties. Dit met de snelheid die essentieel is in de huidige competitieve markt. Klanten behalen al binnen enkele dagen, in plaats van maanden, een grote ROI door verbeterde samenwerking binnen teams, model-gedreven ontwikkeling, een cloud-based applicatie Platform as a Service (aPaaS), flexibiliteit en besparing. Meer informatie op mendix.com en via@Mendix op Twitter.