Geplaatst door Yonego B.V.

Merendeel affiliates verwacht omzetgroei

Affiliatepopulatie

Net als in 2012 zijn er ook in 2013 veel nieuwe affiliates, maar liefst 22,1% van de deelnemende affiliates startte in 2013 met affiliate marketing. Gemiddeld besteden affiliates ongeveer 15 uur per week aan hun affiliate website(s). De man/ vrouw verhouding blijft ongewijzigd, 82,5% van de affiliates is man.

Inkomsten

Het merendeel van de affiliates verwacht een groei van inkomsten in 2014. Het optimisme lijkt voort te komen uit een succesvol 2013, waarin de meerderheid van de deelnemende affiliates hun inkomsten zag stijgen ten opzichte van 2012. De meeste inkomsten worden net als voorgaande jaren behaald in de branche Vakantie & Reizen. Opvallend gevolgd door de branche Financiën & Verzekeringen, deze branche is bezig met een inhaalslag op internet. Fashion maakt de top 3 compleet.

Internationaal

Een derde van de affiliates is ook actief in het buitenland. Dit is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar. Buurlanden België en Duitsland zijn veruit het meest populair.

Affiliate netwerken

De top drie affiliate netwerken is ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar, met op één Daisycon, gevolgd door Tradetracker en Zanox-M4N. Tradetracker en Zanox-M4N winnen beide iets in aandeel ten opzichte van 2012. Daisycon is volgens de deelnemende affiliates opnieuw het voorkeursnetwerk, maar het verschil met nummer 2 Tradetracker is dit jaar slechts 2%.

Mobiel

Slechts 19,1% van de deelnemende affiliates had vorig jaar al zijn websites geoptimaliseerd voor mobiel. Inmiddels is dit aandeel gestegen naar 29,1%.

Bekijk het rapport ( http://www.yonego.nl/images/Resultaten_Affiliate_Enquete_Maart2014.pdf ) voor een volledig overzicht van de resultaten.