Industry Wire

Microsoft en Real Madrid C.F. bundelen krachten om supporters nieuwe digitale ervaring te bieden

Madrid, 18 november 2014 – Real Madrid C.F. en Microsoft starten een samenwerking om met technologie de club digitaal te transfomeren. Doel is een nieuwe ervaring te creëren voor leden en supporters van de club over de gehele wereld – en dat met digitale diensten die altijd, overal en op verschillende devices (zoals pc’s, tablets, smartphones en wearables) beschikbaar zijn.

Satya Nadella, CEO van Microsoft: “Wat wij bij Microsoft mogelijk willen maken, is dat mensen over de hele wereld het maximale kunnen halen uit elk moment van hun leven. De geweldigste dingen gebeuren als je mensen de juiste tools geeft – precies op het moment dat ze ze nodig hebben om alles te creëren of delen wat ze maar bedenken. Wij vinden het een eer om zulke tools te bieden aan miljoenen Real Madrid-fans wereldwijd. Zo kunnen we helpen hun liefde voor voetbal nog verder te vergroten.”

Fans van de club, sterren van deze samenwerking

De eerste stap in de samenwerking tussen Real Madrid en Microsoft is het bouwen van een digitaal platform. Dit betekent een revolutie in de manier waarop Madridistas hun team kunnen volgen en hun liefde voor de club kunnen delen. Dankzij hoogwaardige technologieën hebben Real Madrid-supporters toegang tot ervaringen, content en exclusieve digitale diensten – of ze nu in het stadion, thuis of waar dan ook zijn. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk het stadion virtueel te bekijken, zowel voor, tijdens als na elke wedstrijd. Daarbij kiest de supporter zelf welke content hij waar en wanneer wil zien. Vervolgens is er de mogelijkheid die content te delen met vrienden via social media en andere digitale kanalen.

Diensten en devices

De getekende overeenkomst maakt het voor spelers en ondersteunend personeel ook mogelijk Microsoft-diensten en -devices te gebruiken, zoals de Surface Pro 3. Dit verbetert de prestaties en efficiëntie van het team. Ook maken beide bedrijven gebruik van nieuwe interne samenwerkings- en communicatieoplossingen en de nieuwste technologische trends op het gebied van bijvoorbeeld cloudcomputing en big data. Daarnaast zullen beide organisaties relevante kennis en informatie delen over de toepassing van technologie in de sportsector.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht