Geplaatst door InHolland

MijnInholland-app genomineerd voor ict-prijs

Ict-vakblad Computable nomineerde vorige week vijf ict-projecten in het onderwijs voor de Computable Awards 2016. Een ervan is de MijnInholland-app, die Inholland samen met StuComm continu verder ontwikkelt. Daarbij luisteren we goed naar de mening van studenten. Vanaf 13 juni kun je je stem uitbrengen op een van de genomineerde projecten.

De Computable Awards kennen sinds vorig jaar vijf projectcategorieën: ict-projecten in het onderwijs, de zorg, het mkb, het grootbedrijf en bij de overheid. Computable ontving in de categorie ict-project van het jaar in het onderwijs totaal 45 voordrachten. Een vakjury, voorgezeten door Lotte de Bruijn, managing director bij Nederland ICT, nomineerde begin april vijf projecten. Naast de MijnInholland-app maken ict-projecten van Avans Hogeschool, Drenthe College, EP-Nuffic en een gezamenlijk project van de Vrije Universiteit en Universiteit van Amsterdam kans op de eerste prijs.

Intensieve samenwerking

Ronald Kouvelt, mede-oprichter van StuComm, zegt in een reactie op Computable.nl dat hij erg blij is met de nominatie. “Samen met Hogeschool Inholland hebben we een erg mooi project neergezet, waar zowel Inholland als zijn studenten dagelijks van profiteren. Door de MijnInholland-app is de communicatie van Inholland volledig meetbaar geworden en kunnen studenten gemakkelijk geïnformeerd en gemotiveerd worden.” Tim Butje is verantwoordelijk voor sales en marketing bij het technologiebedrijf. Hij legt uit wat de MijnInholland-app zo bijzonder maakt: “StuComm is een jong bedrijf en Inholland was een van onze ‘launching customers’. Onze samenwerking met de hogeschool is intensief en progressief: gaandeweg ontwikkelen we samen nieuwe features voor de MijnInholland-app. Die is als een van de weinige onderwijs-apps puur op studenten gericht. Die ontvangen belangrijke informatie nu op een manier waaraan ze gewend zijn.”

Gebruiker bepaalt

Feedback van studenten is erg belangrijk voor StuComm, zegt Butje. Dat beaamt Jelgar de Wilde, ict-manager bij Inholland. Hij werkt nauw samen met het technologiebedrijf. “Onze filosofie is dat de gebruiker bepaalt wat er in de app komt. Via de feedbackmodule van de app stellen we mogelijke nieuwe functionaliteiten voor aan de studenten en afhankelijk van hun respons gaan we ermee aan de slag. Op dit moment testen we twee nieuwe functies: een maakt de studievoortgang op basis van behaalde EC’s inzichtelijk, de ander geeft studenten de mogelijkheid om zich elke periode persoonlijke doelen te stellen en ‘achievements’ te ontvangen als ze die halen. Daarnaast onderzoeken we of inschrijving voor tentamens via de app kan verlopen.” De Wilde vertelt dat de MijnInholland-app na de lancering in augustus 2015 binnen drie weken tienduizend gebruikers had. “Nu zijn er al meer dan twintigduizend, dus je kunt wel zeggen dat we met de app voorzien in een behoefte.”

Stem op het beste ict-project

Op 13 juni start de stemronde voor de Computable Awards 2016. Deze publieksstemming bepaalt voor 50 procent wie er wint. Daarnaast geven de juryleden een gemiddeld oordeel dat ook voor de helft de winnaar bepaalt. Computable maakt de winnaar op 1 november bekend.