Mobiel internet goedkoper dankzij prijzenoorlog

GRONINGEN, 20150122 — Het gebruik van mobiel internet gaat in 2015 goedkoper worden door prijsverlagingen van Nederlandse providers. Nadat T-Mobile haar prijzen vorige week heeft verlaagt komt ook KPN met goedkopere prijzen. Volgens de vergelijk website simonlyvergelijken.net is dit het startsein voor een nieuwe prijzenoorlog in de telecommarkt.

Prijsverlaging KPN
KPN gaat internetbundels verruimen voor nieuwe en bestaande klanten. Volgens de provider is een dergelijke aanpassing nodig omdat steeds meer consumenten online video’s bekijken en muziek streamen via programma’s als Spotify. Internetbundels van 2GB zullen worden verhoogd naar 5GB en internet bundels van 5GB gaan naar 10GB de veranderingen zullen per 2 februari worden doorgevoerd.

Prijsverlaging T-Mobile
Vorige week kondigde T-Mobile een verlaging aan voor haar tarieven voor bellen en sms-en in EU landen. Sms berichten versturen en gebeld worden in EU landen wordt helemaal gratis. In de toekomst zullen roamingkosten volledig komen te vervallen.
Consumenten kunnen 2 uur bellen naar andere landen binnen de EU, er wordt dan gebruik gemaakt van de minutenbundel die je ook gebruikt voor gesprekken naar Nederlandse nummers. Na 2 uur bellen ga je het standaard tarief van 0,30 cent betalen per minuut.

Ook Tele 2 komt met prijswijziging
In maart worden er prijswijzigingen verwacht van Tele 2, de verwachting is dat dit ook positief zal uitpakken voor Nederlandse consumenten. Tele 2 gaat dan haar nieuwe 4G diensten bekend maken. Tijdens de presentatie in december 2014 zei een topman van Tele 2 dat Nederlandse providers te duur zijn met mobiel internet en dat hierdoor relatief weinig mobiel internet wordt gebruikt in Nederland.