Industry Wire

myBrand ondersteunt en optimaliseert technisch en functioneel hart MS Mode

Amstelveen, 18 december 2014 – Voor de hosting, het technisch en functioneel beheer van de SAP-omgeving kiest MS Mode voor myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner. De SAP-applicaties ondersteunen de bedrijfsprocessen van het kledingmerk voor de ‘curvy lady’ en vormen het hart van de organisatie. De keuze voor myBrand stelt MS Mode in staat om zowel de kostenstructuur als de techniek te optimaliseren. Tevens legt het merk hiermee de basis om mee te bewegen met de sterk veranderende retailwereld.

Voorheen was MS Mode onderdeel van een groot concern. Toen viel de hosting, het technisch en functioneel beheer binnen een mantelcontract. Na de overname van MS Mode ontstond de mogelijkheid om zelf op zoek te gaan naar een passende partij. Naast kennis en expertise was ook een match op het gebied van bedrijfsformaat en cultuur belangrijk in het grondige selectieproces. Deze kenmerken vond MS Mode in myBrand. Tijdens de oriëntatie is door myBrand een intake uitgevoerd waarbij een inventarisatie werd gemaakt door een groep experts van verschillende modules. Hierdoor ontstond een diepgaand inzicht in de huidige omgeving met haar specifieke karakteristieken en kwamen de eerste quick wins aan de oppervlakte. Begin november is het migratietraject van de gehele SAP-omgeving succesvol afgerond.

“De migratie naar een nieuwe SAP-omgeving is een spannende stap. Een samenwerkingspartner kies je dus niet zomaar”, aldus Linda Hoebe, CFO bij MS Mode. “We hebben zoveel mogelijk onzekerheden uitgesloten om het migratietraject vlekkeloos te laten verlopen. Naast de intake hebben we ook andere klanten van myBrand uit de retail gesproken over hun ervaringen. Deze waren vanzelfsprekend positief, anders was de keuze wel anders uitgevallen. myBrand heeft een bewezen staat van dienst op dit gebied. Ook de samenwerking verloopt heel prettig. We zijn uit hetzelfde hout gesneden als je kijkt naar onze cultuur. No nonsens, praktisch, resultaatgericht en flexibel zijn eigenschappen die zowel MS Mode als myBrand goed passen.”

“De wereld van retail verandert in razend tempo. Om de concurrentie voor te blijven, moeten retailers meebewegen en IT is daarin een heel belangrijke factor”, aldus Gert-Leo Bakker, Relatiemanager bij myBrand. “Retailers die begonnen zijn vóór de digitalisering hebben een extra grote inhaalslag te maken, onder andere op het gebied van omnichannel. Snel kunnen schakelen en een flexibele, geïntegreerde IT-omgeving zijn daarbij van wezenlijk belang. We vinden het fantastisch om retailers in dit proces te ondersteunen en daadwerkelijk waarde toe te voegen. MS Mode is een gezonde retailer met een groeiscenario en nu de migratie heeft plaatsgevonden, gaat het kledingmerk verder optimaliseren. Het maatwerk binnen de SAP-applicaties kan nog worden teruggebracht en de bedrijfsprocessen kunnen verder aangepast worden om de omnichannelstrategie in de praktijk te brengen.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht