Industry Wire

Geplaatst door MyCardWallet

MyCardWallet maakt klantenbinding app of plastic klantenpas overbodig

Amstelveen, 13 januari 2016 – Steeds meer bedrijven kiezen voor digitale klantenbinding via de smartphone applicatie Wallet. Dit is een gratis app die standaard op de meeste smartphones aanwezig is onder de naam Wallet of Passwallet. Wallet maakt het ontwikkelen van een eigen klantenbindingsapp, dat vaak duur en technisch ingewikkeld is, overbodig. Ook bedrijven die plastic klantenpassen gebruiken kunnen deze overzetten naar een digitale pas in Wallet. MyCardWallet is de eerste ontwikkelaar in Nederland die de zogenaamde loyaliteit iCards ontwikkelt voor bedrijven als retailers en verzekeringsmaatschappijen. Door iCards aan Wallet toe te voegen kunnen bedrijven verduurzamen en interne processen vereenvoudigend worden. Het biedt kansen om de loyaliteit van klanten te vergroten, effectiever te communiceren met klanten, waardevolle klantgegevens te verzamelen en toegespitste promotionele acties op te zetten. www.mycardwallet.nl

Duurzamer en doeltreffender
In Nederland worden er jaarlijks 50 miljoen plastic passen aangemaakt. De gemiddelde Nederlander heeft 3 centimeter aan plastic in zijn portemonnee. 81% van alle Nederlanders is in het bezit van een smartphone. Daarvan kijkt 75% meer dan 200x per dag op hun smartphone. Dit biedt kansen voor bedrijven die groener willen ondernemen en in willen spelen op de behoefte van de klant om makkelijker en sneller gegevens bij de hand te hebben. Naast klantenkaartsystemen biedt Wallet mogelijkheden voor: kortingsbonnen, spaarsystemen, het doen van betalingen, het opwaarderen van kaarten, het gebruiken van gps informatie en het inzetten van iBeacons. De gegevens in Wallet zijn beveiligd middels versleuteling. Dit biedt bedrijven ook de mogelijkheid om klanten via Wallet in te laten loggen op een miniportaal van een eigen mobiele website of app. Ondanks dat deze vorm van loyaliteitsmarketing nog relatief nieuw is, maken bedrijven als Starbucks, Subway, Coca Cola, KLM en Groupon al gebruik van Wallet.

Vaarwel papierwinkel, hallo iCard
Fred Diepeveen, mede-oprichter van MyCardWallet: “Toen vorig jaar één van mijn verzekeringsklanten mij vroeg of ik hem kon helpen afkomen van zijn papierwinkel, kwam ik op het spoor van de mogelijkheden van Wallet en ben ik MyCardWallet gestart. Sinds dat deze klant is overgegaan op iCards in Wallet is zijn verkoop met 12,5% gestegen en maakt 90% van zijn klanten gebruik van de iCards. Na de invoering steeg het klanttevredenheidscijfer van een 8,4 naar een 9. Ook een aantal kleinere retailers maken al gebruik van iCards. Zij zien het als een een aantrekkelijke aanvulling op hun marketing om klanten direct persoonlijk te bereiken. Het voordeel van Wallet is dat je veel gegevens van je klant kunt verzamelen om hen een betere beleving van je merk te geven. Ik verwacht dat steeds meer bedrijven de omslag zullen maken om in plaats van een eigen app, Wallet te gaan gebruiken om hun klanten te bereiken. Met iCards in Wallet voldoe je aan de behoefte van consumenten om hen snel en eenvoudig digitaal te bedienen. Daarnaast maak je hen blij dat ze van die plastic ballast afkomen. Wallet zorgt ervoor dat je van je klanten echte fans kunt maken!”

Over MyCardWallet
MyCardWallet is een initiatief van Fred Diepeveen (1961), Freek Diepeveen (1995) en Pieter Monkelbaan (1952). Al meer dan 35 jaar verlenen zij diensten en verstrekken zij advies op strategisch, tactisch en operationeel niveau in de Finance, Public, Industry, Sport en Media. Veelal op het raakvlak van het ICT management en het businessmanagement. Opdrachtgevers zijn o.a. assurantiekantoren, verzekeringsmaatschappijen, winkels, winkelketens, clubs, zorginstellingen, gemeenten, patiënten- en sportverenigingen. www.mycardwallet.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht